מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: עילה מיוחדת לחיפוש נשק בלתי חוקי

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה, את הצעת חוק המאבק בכלי הנשק הבלתי חוקיים (תיקוני חקיקה) הוראת שעה, התשפ"ג-2023 של חברי הכנסת יצחק קרויזר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. הצעת החוק אושרה ברוב של 34 מול 9 מתנגדים.

על פי הצעת החוק תיקבע עילה מיוחדת לחיפוש נשק בלתי חוקי או חלק מהותי בנשק העשוי לשמש ראייה לביצוע עבירה או לחיפוש מידי לשם תפיסת תיעוד או מצלמה שעלולים לשמש כראייה לביצוע עבירה מסוג פשע חמור או לעבירות נשק מסוימות, זאת, בלא צו חיפוש. אם החיפוש נדרש במטרה לא לסכל את מטרת החיפוש באותו מועד ובאופן מיידי כדי למנוע את העלמת הראייה או הפגיעה בה ובאישור קצין משטרה בדרגת רפ"ק ומעלה.

עוד נקבע, כי אם במהלך החיפוש נתפש חפץ שאינו נוגע לעבירה בגינה ניתן האישור הוא יובא להכרעת בית המשפט. בנוסף, הוספו עונשים של שלוש עד חמש שנות מאסר בגין אחזקה או רכישה של חלקים מהותיים מכלי נשק שלא כדין, וכן נקבעו הוראות חילוט שמקורו בעבירות ייצור, ייבוא או ייצוא בנשק בלתי חוקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעת החוק נקבעה כהוראת שעה למשך שנה במהלכה יחויבו גורמי האכיפה בדיווח לוועדה לביטחון לאומי על השימוש בכלים שנקבעו בחוק ביניהם: מספר אישורים שנתנו לחיפוש ללא צו, העבירות בגינן נתנו, מספר כלי נשק שנתפסו ועוד.

בדברי ההסבר נכתב, כי מטרת החוק לאפשר למערכת אכיפת החוק את הכלים להיאבק בריבוי הנשק הלא חוקי המשמש גורמי פשיעה ולפשיעה חמורה באמצעות מתן כלים למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק להתמודדות עם התופעה.

ח"כ קרויזר: "מדובר כאן בבשורה משמעותית לעם ישראל במאבק באחזקת הנשק הבלתי חוקי שעושה נזקים הן בפן העברייני והן בפן הביטחוני. אנו יודעים שנשק שמופנה לסחיטה, בסוף מופנה גם כטרור".

עוד הוסיף קרויזר: "אני שמח שהצעת החוק עברה בקריאה ראשונה עכשיו נמשיך לעבוד עליה במלא המרץ בוועדות לקראת קריאה שניה ושלישית".

לסיום אמר קרויזר: "נמשיך לפעול למען עם ישראל, כמו שהבטחנו בבחירות, יחד עם חוקים נוספים בנושא נחזיר את המשילות והביטחון לרחובות".

מליאת הכנסת - הצבעה - הצעת חוק
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button