מבזקיםפוליטי / מדיני

תיקון לחוק הנכים – צפוי להיות מאושר לפני פסח

ועדת העבודה והרווחה דנה היום (שלישי) בהכנה לקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק הנכים, המאפשר פיצול נושא הניכויים מתגמולי הנכים – כדי לקדם את הגדלת השתתפות המדינה בביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה.

לדברי יו"ר הועדה, ישראל אייכלר מיהדות התורה: "מדובר בנושא חשוב, קריטי, ומיטיב לרבים כל-כך. עד כה השתתף משרד הביטחון בפרמיה של הביטוח הסיעודי לנכי צה"ל ב-33%, והצלחנו להסכים עם משרד הביטחון כי השתתפותו תעלה ל-50%. כיוון שהפרמיה מתייקרת, אנו מבקשים לפצל נושא זה מחוק הנכים – ולאשרו".

אייכלר קרא למשרד הביטחון להכין במהירות את התקנות, כדי שיאושרו עוד לפני חג הפסח, וההשתתפות תבוצע עוד לפני החג. הילה שר, ממונה משפטית לשיקום נכים במשרד הביטחון, הבטיחה כי אכן כך ייעשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מזה כשנה וחצי עבדו שתי ועדות במשרד הביטחון על גיבוש המלצות לסיוע לנכי צה"ל בתחום הרכב והדיור בעיקר, כחלק מרפורמת "נפש אחת" שמתוקצבת בבסיס תקציב משרד הביטחון בכמיליארד שקל לשנה. ההמלצות הוגשו לפני כשנה, החוק גובש בתיאום עם ארגון נכי צה"ל, עבר בקריאה ראשונה, אך בינתיים הכנסת הקודמת התפזרה.

איציק סעדיאן, נכה צה"ל, הסביר כי שירת בצה"ל ממניעים ערכיים ומתחושת שייכות לעם ישראל, ולהילחם על הזכות לחיות כיהודים: "צה"ל הוא הרוח שלנו – לפני כל הפוליטיקות".

עורך הדין עידן קליימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, הוסיף כי שני-שליש מנכי צה"ל מגיעים לגיל השלישי וחובת הארגון והמדינה לדאוג להם. נתי שקד, נכה צה"ל הלום קרב, דרש ייצוג הולם של כלל הנכויות במועצת הארגון, ואפשרות להצביע בצורה מקוונת – כדי לאפשר להלומי-קרב שאינם יוצאים מהבית, להשתתף בארגון. קליימן השיב כי לנכים אלו יש פורום מיוחד וטיפול רחב ומגוון.

שפרה שחר, מנכ"לית "בית חם לכל חייל", הדגישה את הקושי של הלומי קרב למציאת דיור ותעסוקה איכותית וארוכת-טווח, ולטענתה אין בחוק החדש התייחסות להלומי-הקרב. קליימן השיב לה מנגד כי משרד הביטחון נערך ואישר התייחסות מלאה ומפורטת לצרכי ההלומים.

חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד הדגיש כי הלומי הקרב צריכים לקבל מענה ייחודי מאגף השיקום במשרד הביטחון, וקרא להקמת יחידה לטיפול פרטני באוכלוסייה זו באגף. חילי טרופר מהמחנה הממלכתי שיבח "שינוי דרמטי שהתרחש באגף השיקום ביחס להלומי הקרב". מרדכי רוזנברג, הלום קרב ממלחמת יום הכיפורים, טען כי בשנה האחרונה 23 בני-משפחות של הלומים – שמו קץ לחייהם.

כיסא גלגלים - נכה - נכות - בעל מוגבלות
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button