צרכנות

מתכונים מהירים לפסח וליל הסדר

פסח הוא אולי חג החירות, אבל כולנו יודעים כי ההכנות לחג והחג עצמו, לא תמיד מעוררים בנו תחושה של חירות מיוחדת. ההכנות לחג דורשות מאיתנו לבלות שעות ארוכות בניסיון לנקות את הבית, שלא נדבר על כל השעות אותן אנחנו נאלצים לבלות במטבח. יש משהו בחג הזה, לא רק שהוא מאלץ אותנו לבשל בכלי מטבח שאנחנו לא מכירים, אלא, הוא מאלץ אותנו להתמודד עם אתגר קולינרי לא פשוט, שעה שאנחנו מנסים להזין את כל בני המשפחה הרעבים, אלו שטוענים כי הם לא מצליחים לשבוע בלי לחם. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. עם מגוון של מתכונים לפסח, קלים ופשוטים, כאלו שאפשר להכין בכמה דקות עבודה ובלי שום מאמץ. בין אם אתם מתכוונים לטייל בחול המועד ובין אם אתם פשוט צריכים קצת חופש מהמטבח, אנחנו כאן כדי לעזור לכם בכל מה שצריך. במאמר הבא תמצאו שלושה מתכונים פשוטים, ראשונה, עיקרית וקינוח, לחג שמח ועם מעט עבודה.

לחמניות של פסח

כמעט בכל בית מכירים את הלחמניות המיוחדות הללו, של חג הפסח, העשויות בצק מקמח מצה וביצים. בין שלל מתכונים לפסח, זה כנראה המתכון שיבקשו מכם להכין ממנו כל הזמן עוד ועוד.
מצרכים:
כוס מים, כוס שמן, חצי כפית מלח, כפית סוכר, כוס קמח מצה, שליש כפית אבקת אפייה, 3 ביצים.
אופן הכנה:
מכניסים קמח ואבקת אפיה לקערה ומערבבים את החומרים היבשים. בסיר על האש, מרתיחים את המים, השמן, הסוכר והמלח. כאשר המים מבעבעים, מנמיכים את האש לאש נמוכה ומכניסים את הקערה עם הקמח ואבקת האפייה, מערבבים לקבלת תערובת אחידה הנפרדת מדפנות הסיר. עכשיו הזמן להעביר את התערובת לקערה חדשה ולשבור את הביצים לקערה קטנה בצד. זה נשמע מורכב אבל בפועל לא מדובר על טכניקה מסובכת. אתם צריכים להכניס בכל פעם ביצה אחת ולערבב אותה מהר, על מנת שתהפוך חלק מהתערובת. משום שהמסה חמה, הרי שאם נתמהמה, הביצה תיקרש ותהפוך חביתה. אחרי שסיימתם לערבב את כל הביצים, חממו תנור ל180 מעלות על טורבו. הניחו נייר אפיה ובעזרת שתי כפות, צרו עיגולים קטנים מהתערובת על נייר אפיה. הכניסו את המגש לתנור ובתוך 10 דקות בערך תקבלו לחמניות בהן אפשר לשים כל דבר. חביתה וסלט בצד ויש לכם את כל מה שאתם צריכים לארוחת בוקר נפלאה.

עוף ובצל טעימים לפסח

האמת היא כי אפשר לשים עוף עם כל ירק וליהנות מסיר מושלם וכשר לפסח. מתכונים לפסח הרי לא יכולים שלא לכלול מנה של עוף ותפוחי אדמה נכון? אבל כאן, יצרנו גירסה חדשה, של עוף מתקתק עם בצלים, כזה שגם ילדים אוהבים.
מצרכים:
5 בצלים גדולים או 6 בצלים קטנים. חתוכים לעיגולים. קצת מלח, קצת פלפל גרוס, 6 שיני שום קלופות, קצת סוכר חום למי שאוהבים עוף קצת יותר מתוק, חצי קילו כרעיים או שוקיים של עוף, לפי מה שאתם אוהבים.
אופן הכנה:
במחבת רחבה מטגנים את הבצל עם שתי כפות שמן זית על אש נמוכה. את הבצל אתם יכולים להשאיר להתקרמל וללכת לעשות מה שתרצו. שימו לב, חזרו לערבב את התערובת בכל שמונה דקות בערך. לא אמורים להוסיף שמן, משום שהבצל מוציא נוזלים, אם הבצל מתחיל להישרף, אפשר להוסיף שתי כפות של מים. ככל שהתערובת תתבשל זמן רב יותר, כך הבצל יתן ארומה טובה יותר, לכן, נסו להמתין בסבלנות. הניחו תבנית גדולה ושמנו אותה במעט שמן זית. הניחו את תערובת הבצל על התבנית ועליה את חלקי העוף. עכשיו, אתם יכולים לחסות את העוף עם מעט מהתערובת של הבצל ואל תשכחו לפזר את שיני השום. תבלו לפי הטעם והכניסו את התבנית לתנור מחומם מראש ל180 מעלות, לשעה או חצי שעה, תלוי בתנור שלכם. בחצי הראשון של הזמן, הקפידו לכסות את המגש בנייר אלומיניום ולאחר מכן, הורידו את הנייר, כדי לאפשר לעוף להשחים יפה עוד עשר דקות נוספות. זה אולי נשמע כמו מתכון מסובך וארוך, אבל בפועל, התנור והמחבת עובדים עבורכם, בנתיים, הבית מתמלא בטעם גן עדן. אגב, המתכון מושלם עבור מי שמעוניינים להתכונן לארוחה משפחתית ערב לפני, כל מה שאתם צריכים זה לחמם את העוף כמה דקות בתנור ויש לכם מנה מושלמת בתוך שתי דקות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קינוח לפסח, כי אי אפשר בלי

אם אתם רוצים להרשים את האורחים בליל הסדר, יש לנו רעיון לקינוח מנצח. כל מה שאתם צריכים אלו כוסות קטנות להגשה ויש לכם קינוח שנראה מדהים. שימו לב, אפשר להכין גירסא חלבית או פרווה של אותו הקינוח. מדובר על השילוב המושלם בין קרם מוקצף ותותים מתוקים.
מצרכים:
250 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה, צמחית או חלבית, לשיקולכם. רבע כוס חלב רגיל או חלב סויה, חלב קוקוס גם יעבוד נפלא כאן. שתי כפות של אינסטנט פודינג וניל ולאלו שרוצים להוסיף על טעם הוניל, כפית סוכר וניל או כפית תמצית וניל יתנו לכם את המענה המושלם.
אופן הכנה:
במיקסר מערבבים שמנת להקצפה, פודינג וניל ואת כל המצרכים לקצפת יציבה. מעבירים את הקצפת לכוסות אישיות ומעטרים בתותים טריים או כל פרי אהוב אחר.

למתכונים נוספים לחג פסח, לחצו כאן >

Back to top button