מבזקים

השר בן גביר החרים את כתב המשטרה, "מה יהיה כשתיעלב מחמאס?"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עורר היום (רביעי) סערה גדולה בקרב העיתונאים ובמיוחד כתבי המשטרה, זאת לאחר שהחליט להחרים את כתב המשטרה של "הארץ", ג'וש בריינר ולא הזמין אותו לאירוע הרמת כוסית.

העיתונאי ג'וש בריינר הגיב להחלטתה שלא להזמינו לאירוע ואמר: "בן גביר נעלב מהכתבות שלי. כל כך נעלבי, שעושה מחר הרמת כוסית ושיחת רקע עם כל כתבי המשטרה. ונחשו את מי לא הזמין? אז קודם כל, תודה. אין גאווה גדולה מזה שאתה מחרים אותי. שנית, תשמע, אתה השר לביטחון לאומי, מה יהיה כשתיעלב מחמאס? בכל מקרה, אעדכן אותך מחר מה קורה באיילון."

בעקבות הודעתו של בריינר עיתונאים רבים זעמו על החלטת השר בן גביר והודיעו שכאות מחאה הם לא יגיעו לאירוע, ביניהם כתב המשטרה הוותיק של חדשות 12 משה נוסבאום, כתב המשטרה של ערוץ 13 יוסי אלי, לירן לוי כתב המשטרה של ידיעות אחרונות ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי אלי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "איתמר בן גביר קבע מחר הרמת כוסית עם כתבי המשטרה ושיחת רקע, הזמין כמעט את כולם. את בריינר שכותב נגד חנמאל דורפמן, ובן גביר עצמו הוא לא הזמין. מכיוון שאיני מקבל את האקטים הבריוניים האלו נגד עיתונאים, בטח ממשרד של שר ממשלה (בסוף הוא עובד ציבור) אני מעדכן שלא אגיע".

לירן לוי כתב: "התכוונתי להגיע מחר להרמת כוסית לחג ושיחת רקע לכתבי משטרה אצל השר בן גביר, אלא שחברי ג'וש בריינר לא הוזמן לאירוע. אני לא אקח חלק בשום פעילות עיתונאית שתחרים קולגות שלי שעושים את עבודתם העיתונאית. חג שמח וד"ש חם. אם בכל זאת מישהו יהיה מחר, אשמח שתשאלו את השר, מה עם ועדת החקירה שהבטיח לטיוח פרשת הסרסור בסוהרות?"

חברו של ג'וש, חיים לוינסון כתב: "האמת? בן גביר אשף תקשורת. גם סידר לידידי ג'וש פטור מפקקים ואכילת ראש וגם הפך אותו לגיבור טוויטר לשעה – וכל זה בחינם ובהתנדבות. גאון"

ג'וש בריינר הודה לעיתונאים שהודיעו שלא יגיעו לאירוע בגלל שלא הוזמן ואמר: "בעקבות הודעות העיתונאים שלא יבואו מחר להרמת כוסית ולתדרוך, בן גביר הוציא עכשיו לכתבים (חוץ מאליי כמובן) את ההודעה הבאה. מה אני אגיד לכם, אכן כואב הלב. עוד ניפגש.
תודה לחברים הרבים על הגיבוי, לא מובן מאליו. שנמשיך לעשות עיתונות טובה למען הציבור והדמוקרטיה בישראל. "

מדוברות השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "כתבי משטרה יקרים מעריכים אתכם אבל גם אתם חייבים להבין שתם עידן הפוליטיקאי הימני הפרייאר. אתם יודעים היטב, שג'וש בריינר הוא לא עיתונאי, אלא מנהל נגד השר קמפיין על בסיס יום יומי. מותר לו כמובן להיות איש שמאל קיצוני ולנהל נגד השר קמפיינים, אבל אי אפשר לקרוא לדבר הזה עיתונות. שמחים מאוד לראות את האחווה ביניכם, אולי זו הזדמנות גם לאחוות נוספות, כמו שיח פתוח עם בריינר על אתיקה עיתונאית – תכלס הוא הורס לכם ופוגע באמינות."

עוד נמסר: "אגב, זו לא מסיבת עיתונאים או הצהרה לתקשורת שאליהן בריינר מוזמן תמיד, אבל זו כן הרמת כוסית אישית שלא חייבים להזמין אליה פעיל פוליטי שחוצה את כל גבולות האתיקה. ואגב כשהדובר של בני גנץ לא הזמין עיתונאים וחסם אותם בווצאפ לא ראינו את האחווה הזאת וחבל. בכל מקרה, מי שבא ברוך הבא, יותר ממוזמן, ומי שלא – לגמרי מבין, חג כשר ושמח. עוד ניפגש".

הערכת מצב - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי

כידוע, העיתונאי ג'וש בריינר מרבה לבקר את חנמאל דורפמן – יד ימינו של בן גביר. בכתבה שפרסם אתמול בריינר תהה מדוע הוא נותן הוראות למשטרה הוראות כראש המטה של בן גביר, אך בפועל כלל לא מועסק כעובד מדינה.

בין כלל העיתונאים היה דווקא גם מי שגיבה את השר בן גביר על החלטתו, וזהו העיתונאי אלי ציפורי שכתב: "ג׳וש בריינר מעולם לא היה עיתונאי אלא חייל בצבא של שוקן לכיבוש השלטון. עיתונאי משטרה שלא סיקר את עדות יואב תלם במשפט נתניהו, שהתעלם מכל העבירות על החוק (למשל, פגסוס) – שלא יתבכיין שלא מזמינים אותו להרמת כוסית אצל בן גביר. שימשיך לחגוג עם האנרכיסטים."

יש לציין כי זו לא פעם ראשונה שעיתונאים מוחרמים בשל סיקור או כתבה לא מחמיאה. רק לפני שבוע קרה דבר דומה כשכתב חדשות 12 ירון אברהם הוסר מקבוצת הדוברות של "הליכוד" על ידי יונתן אוריך, דובר המפלגה. גם במקרה הזה עיתונאים רבים הגיבו בזעם, כמו אריאל כהנא שהוסר אף הוא לאחר שהעז להשמיע ביקורת על המעשה. בתגובה החלה נטישה של כתבים מהקבוצה וביניהם: כבתים של ישראל, וואלה , גלי צה"ל ונוספים.

Back to top button