מבזקיםפוליטי / מדיני

כולנו עם ולעולם: האירוע הממלכתי לציון שבוע התפוצות – "יש עם יהודי אחד"

האירוע הממלכתי של שבוע התפוצות התקיים הערב (רביעי), בהובלת משרד התפוצות ומנהלת עמ"י (מיזם משותף עם ארגון גשר), שמטרתו היא חיזוק הקשר והערבות ההדדית בין מדינת ישראל ואזרחיה לבין העם היהודי היושב בתפוצות. האירוע היה רגע השיא של שבוע עמוס באירועים, מופעי תרבות, ופעילויות לחיבור הציבור הישראלי ליהודי התפוצות.

באירוע נכחו מאות משתתפים, בהם צעירים המשתתפים בפרויקט תגלית, חניכי מסע, חניכי תנועות הנוער, חיילים בודדים וגורמים רבים נוספים העוסקים יום יום בחיבור אזרחי ישראל עם יהודי התפוצות.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי אמר באירוע: "ערב ראש חודש ניסן וארבע עשר יום לפני חג החרות – זוהי זכות גדולה להוביל את משרד התפוצות המקיים בימים אלה את שבוע התפוצות. האירוע המרכזי של השבוע שהתקיים הערב היה אירוע שכולו שמחה, בו לקחו חלק מאות צעירים יהודים מכל קצוות תבל, חיילי צה״ל ושורה של ארגונים הפועלים לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות, בהם הסוכנות היהודית, ההסתדרות הציונית העולמית, מסע, תגלית ועוד. שנזכה לראות ימים של אחדות, לחגוג בשמחה את חג החרות ולהניף בגאווה את הדגל לרגל 75 שנות עצמאות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף (מיל׳) דורון אלמוג: "הסוכנות היהודית היא גוף הביצוע החזק ביותר של העם היהודי על כל גווניו ותפוצותיו. אנחנו פועלים בכל רחבי העולם באמצעות השליחים הנפלאים שלנו לחיזוק השותפות וליצירת גשר בין כל חלקי העם היהודי. הערב הזה הוא הדרך שלנו להביע את החיבור העמוק ליהדות התפוצות. כולנו עם אחד חזק ומאוחד״.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל: "מדינת ישראל היא הבית של כולם – אין הפרדה בין יהודי ישראל ליהודים בתפוצות – יש עם יהודי אחד! אסור לנו לשכוח את האתגרים הרבים שעברנו כעם לאורך השנים, בין חגיגות העצמאות, לאבל והשכול בימי הזיכרו, לאורך המלחמה בטרור ובאנטישמיות לכולנו גורל משותף, ועל כולנו להמשיך את דרכו הנצחית של עם ישראל במדינת ישראל״.

מנכ"ל ארגון גשר אילן גאל-דור: "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ויש לנו כישראלים אחריות ומחויבות לאחינו שבתפוצות. השבוע אנחנו שמים אותם על סדר היום ומראים להם כמה הם חשובים לנו כמו שהם דואגים לנו לאורך השנה כולה".

השנה שבוע התפוצות התקיים בשיתוף פעולה עם מנהלת עמ"י (ארגון גשר) וגופים ציבוריים מגוונים: משרד החינוך, צה"ל, השלטון המקומי, הסוכנות היהודית, המכינות קדם צבאיות, מסע, מוזאון אנו ועוד.

עמיחי שיקלי
צילום: אילן לורנצי

תגובה אחת

  1. ויש מדינה יהודית אחת לעם היהודי היא מדינת ישראל את זה גם חשוב לציין

Back to top button