מבזקיםפוליטי / מדיני

ראשי האופוזיציה זועמים על נאום נתניהו – לפיד תקף: "זוהי אחיזת עיניים גמורה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא לפני זמן קצר (חמישי) נאום לציבור, בנושא הרפורמה המשפטית וגל המחאות הנרחב שהתעורר בעקבותיה. נתניהו ניסה להוריד את גובה הלהבות, מה שלא כל כך הצליח לו, אם נשפוט לפי תגובותיהם של ראשי האופוזיציה.

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בתגובה להצהרת נתניהו: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין. נתניהו סירב לעצור את החקיקה והודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים גמורה. אני קורא לאנשים האחראים בליכוד, תעצרו את יריב לוין. אל תעבירו את השינוי בוועדה למינוי שופטים ובואו להידברות בבית הנשיא. תעצרו את הנסיון להפוך אותנו למדינה לא דמוקרטית. תקשיבו למאות אלפי הפטריוטים הנאמנים שיצאו לרחובות. תקשיבו לשר הבטחון, לאנשי הכלכלה והבטחון. בשלושה חודשים בלבד הממשלה הזו שיסעה ופירקה את מדינת ישראל. הפגיעה הכלכלית והבטחונית היא אנושה, הקרע בעם הולך ומחריף. מר נתניהו, במקום להאשים את כולם במצב, להטיל דופי בפטריוטים ישראלים שנלחמים עבור העתיד שלהם, קח פעם אחת אחריות. רגע לפני חג החרות, למען ההיסטוריה המפוארת של העם שלנו, תעצרו את הטירוף ובואו לדבר למען עתיד הילדים שלנו. אנחנו נמשיך להאבק בכנסת, ברחובות, בבית המשפט למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה."

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בפרפרזה על ההתנהלות הערב של שר הביטחון גלנט, אפשר להגיד שהוא ביצע ״חרקירי״ פוליטי, ובתרגום לעברית התאבדות פוליטית, חיסול עצמי. גלנט שיצא מביתו הבוקר נחוש להגיד כל מה שהוא יודע, כל מה שהוא רואה בחומר המודיעיני, כל מה שהוא שומע בהערכות המצב, התכוון לומר את הדברים הללו לאומה, אך בסוף התקפל ויצא סמרטוט. מההדלפות לתקשורת מהדברים שנאמרו בחדר הסגור לראש ממשלת ישראל על ידי שר הביטחון, הרמטכ״ל וראש השב״כ, עולה תמונה עגומה- השינויים במערכת המשפט מפרקים את צה״ל ופוגעים בכושר המבצעי שלו. זה כבר עבר ממערך המילואים למערך הסדיר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נתניהו שמתנהל כמו שפן מול נסראללה ויחיא סנוואר שוחק את כושר ההרתעה של מדינת ישראל ודווקא כלפי חבריו בליכוד מתנהל כמו אריה. חבל שזה לא הפוך, אך בסופו של דבר הברית בין משפחת נתניהו שדואגת אך ורק לעצמה לבין סיקריקים כמו יריב לוין, שמחה רוטמן ואחרים מובילה אותנו לחורבן הבית השלישי. העימות הנוכחי בחברה הישראלית הוא לא בין שמאל לימין, אלא בין אלו שמשרתים בצה״ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים לבין אלו שמשתמטים ובעלי בריתם שלמען הכיסא מוכנים לגבות אותם ולמכור את כל הערכים שלהם. אני קורא לרמטכ״ל ולראש השב״כ להתייצב מול האומה ולומר את האמת ואת כל האמת. מה הן ההשלכות של הרפורמה על ביטחון המדינה גם במחיר של פיטורין או התפטרות." הוסיף ליברמן.

שר המשפטים לשעבר, ח״כ גדעון סער בתגובה להצהרה: ״נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו. באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא, כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה!״

מדברי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בתגובה לדברי נתניהו: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט – לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אבל מחסום השתיקה החל להישבר היום. חברי כנסת רבים בקואליציה ובראשם שר הביטחון, רואים בדהרת החקיקה אותה אנו חווים, פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחברה הישראלית כמו גם טעות היסטורית. הערב ברור מעל לכל ספק שההפיכה תפגע אנושות בדמוקרטיה ובחברה הישראלית, זו תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומית ממדרגה ראשונה. עכשיו נשאר לנתניהו לעשות את מה שהוא מדבר עליו ולעצור, ולחברי הקואליציה האחראים – להודיע שלא יצביעו בשבוע הבא בעד החוק שיגרום לפוליטיזציה בהליך בחירת השופטים בישראל. המחנה הממלכתי ואני, אומרים גם היום – תעצרו, ונדבר. בקיום שיח אין מפסידים – יש רק מנצחת אחת, מדינת ישראל."

עודד פורר - אביגדור ליברמן - יאיר לפיד - בני גנץ
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תגובה אחת

Back to top button