מבזקיםפוליטי / מדיני

מכתב היועמ"שית עורר סערה ענקית: "מאיימת על רה"מ בפומבי ונותנת לו הוראות – זו הפיכה"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פנתה היום (שישי) לראש הממשלה, בעקבות נאומו אמש, שעסק בהצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ובחלקי הרפורמה המשפטית. במכתבה כתבה כי זוהי הפרה של הסדר ניגוד העניינים של נתניהו, כאשר מנגד, סביבת נתניהו מסרה כי לא הייתה כל הפרה מצדו של ראש הממשלה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות – זו הפיכה. היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה, ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש ממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת הוא עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מיליוני אזרחים הלכו לקלפיות והצביעו ברוב גדול לממשלת הימין בראשות נתניהו. מבחינת היועמ"שית נאום לאומה של ראש ממשלה נבחר בזמן שהמדינה נקרעת מבפנים – הוא לא חוקי. פשוט הזיה. היום ברור מתמיד מדוע הרפורמה המשפטית היא הדרך היחידה להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המורשת הרב עמיחי אליהו: "היועצת המשפטית נמצאת בניגוד עניינים שאין שני לו. חוסר המודעות שלה לעובדה הזו, וכשזה עומד למול הצורך והחובה של ראש הממשלה לנהל את המשבר בו נמצאת המדינה , שניהם מסבירים היטב את הצורך ברפורמה. אנחנו נותנים גיבוי וגאים בעמידה האיתנה של רוה"מ שמוביל את הספינה למקום מבטחים."

חה" דני דנון מהליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ראש הממשלה קיבל מנדט ברור מהעם לנהל את המדינה. האירוע שבו אנו נמצאים הוא לא אירוע אישי של ראש הממשלה. זהו אירוע חברתי, מדיני וכלכלי. נתניהו חייב להכנס לעובי הקורה ולנהל את האירוע."

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה למכתבה של היועצת המשפטית לממשלה: "לנוכח הפרתו הבוטה של ראש הממשלה את הסדר ניגוד העניינים, בניגוד לחוק, ותוך שהוא בוחר שלא לציית לשלושה פסקי דין חלוטים של התנועה לאיכות השלטון – התנועה תגיש בקשה בהולה לביזיון בית המשפט ותדרוש להטיל על ראש הממשלה את הסנקציות הקבועות בחוק, לרבות קנסות כבדים ומאסר."

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אמר: "ראש ממשלה שלא מציית לבית המשפט ולהוראות החוק הוא אנרכיסט ופריווילג. שלטון החוק שולט גם בשלטון וראש הממשלה יאלץ להרכין את ראשו בפני החוק ולקיים את הוראות החוק כלשונן וככתבן. כקטן כגדול תשמעון. משפט אחד יהיה לכם. גם לראש הממשלה."

כזכור, אמש, לאחר נאומו של נתניהו, פנו חברים בקבוצת ״מבצר הדמוקרטיה", באמצעות עו״ד דפנה הולץ לכנר, ליועצת המשפטית לממשלה, בבקשה כי תורה לנתניהו כי הוא מנוע מלהמשיך ולכהן בתפקיד ראש הממשלה. וזאת לטענתם, בשל "ניגוד העניינים בו הוא מצוי והפרת הסדר ניגוד העניינים שחל עליו, מכוח פסק דין אשר היווה תנאי יסודי להתרת כהונתו על ידי 11 שופטי בג״ץ, בעתירת הרכבת הממשלה משנת 2020 ועל פי הניסיון שנצבר מאז פסיקה זו במשך שלוש השנים האחרונות."

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

2 תגובות

  1. Michalus Tam אוהבת את התגובותשלך.מזכירה לי את אמנון אברמוביץ'ם

Back to top button