מבזקיםמשפטי/פלילי

השופט סירב לשחרר את המפגין ונימק: "ישראל מתמודדת עם אידיאולוגיות אסלמונאציות"

השופט מריו קליין מבית משפט השלום בתל אביב, סירב הלילה (שישי) לשחרר אחד המפגינים שנעצר אתמול בהפגנות שנערכו בעיר נגד המהפכה המשפטית.

השופט, שטיפל בבקשת השחרור כשופט תורן נימק את החלטתו: "לא מצאתי שיש מקום לשחרר את המבקש ללא דיון בעניינו. עניינו של המבקש יובא מחר בבוקר בפני שופט תורן, מסוכנתו וכן טענת האכיפה הסלקטיבית תיבחן לאור חומר הראיות שאינו מונח בפניי ושופט תורן יחליט האם להותירו במעצר או לשחררו ובאיזה ערובות, לפי שיקול דעתו…"

עוד כתב השופט קליין בהחלטתו: "והיה והמבקש וחבריו יצליחו במשימה ולאחר שיבושים חוזרים ונשנים, חסימת עורקי תחבורה ראשית, גרימת נזק לאזרחים שרוצים להגיע לעבודה, ללימודים, לטיפול רפואי בבתי חולים, סרבנות לשרת ולשלם מיסים וכו', ואז נגיד שבתום שלושת חודשי סבל לאזרחי המדינה, תיכנע הממשלה ותבטל את כלל יוזמות החקיקה. מה אז? אולי כעבור שבועיים ילמדו תומכי החקיקה כיצד משיגים הישגים במדינה זו ויתחילו הם בתורם לשבש ולשתק את המשק. יירדו לאיילון, ייחסמו עורקים ראשיים, יאיימו בסרבנות, בהוצאת חסכונותיהם מהארץ ובעזיבתה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף השופט: "לאחר שלושה חודשי סבל לאזרחים, תיכנע שוב הממשלה והפעם תכריז שהיא חוזרת לכנסת עם אותן הצעות החוק. או אז יהיה שקט ושלווה לאזרחי ישראל "בלתי מעורבים", אך גם זאת לשבועיים בלבד כי אז יחזרו הקבוצה הראשונה לפעילות "שיבוש" ושיתוק" וחוזר חלילה, בלי סוף… ואנא אנו באים?".

השופט המשיך בנימוקיו תוך כדי שהוא מספר על ביקור שלו במחנות השמדה בפולין ומוסיף את התייחסותו האידיאולוגית למצב הפוליטי: "לפני כשלוש שנים זכיתי להשתתף, ביחד עם כב' הנשיאה חיות, בסיור במחנות ההשמדה ובגטאות בפולין, במה שכונה "שופטים כעדים". זו היתה הפעם הראשונה בה דרכתי על אדמת פולין הספוגה בדם יהודי. סיור זה חיזק אצלי את התחושה שללא צה"ל חזק וללא מערכת משפט עצמאית, השומרת על זכויות האדם, לא נשרוד לאורך זמן. מכל הזוועות שראינו ומכל מה שלמדנו, מה שהותיר אותי נדהם היה הגילוי שגם ברגעים הנוראיים בהם הצורר הנאצי כבר החל בהשמדת יהודי אירופה (כשלא היה אכפת לו כלל האם אלו דתיים, חרדים, חילונים, סוציאליסטים או רוויזיוניסטים) היהודים עדיין לא היו מאוחדים. הם המשיכו בוויכוחים הישנים, כאילו עולם כמנהגו נוהג. שם חלחלה לי התובנה לפיה אנו כאן בארץ תלויים זה בזה ואם לא נפנים זאת, בסוף נהיה תלויים זה ליד זה. מדינת ישראל מתמודדת עם אידאולוגיות אסלמונאציות שמכריזות בריש גלי על תקוותם להשמיד את מדינתנו ולהחריב את שארית הפליטה שהתרכזה כאן. אל לנו לתת להם יד בכך".

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה שניתנה על ידי שופט תורן מחוץ לשעות העבודה, שעניינה ערר על החלטת קצין משטרה לעצור את המבקש. בית המשפט קבע כי הבקשה תידון על ידי ביהמ"ש בפני שופט תורן בשעות הבוקר. ההחלטה נשלחה לצדדים על ידי המזכירות בשעות הלילה ומדברת בעד עצמה".

בית המשפט תל אביב - לילה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button