חדשות הארץמבזקים

הערכת מצב לקראת הרמדאן: "חשוב שכל שוטר יבין את המשימה"

הערכת מצב מיוחדת הסתיימה לפני זמן קצר (שישי) בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בראשות מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמוביל את ההיערכות בירושלים. בהערכת המצב השתתפו מפקד מג״ב, ר׳ אגף המבצעים במשטרה, ר׳ אגף סייף במשטרה, רז׳ אגף התכנון, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מפקדים נוספים ונציגי גופי הביטחון.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר בסיום הערכת המצב: ״התקופה היא רגישה ומורכבת, ואנחנו כמשטרה מתוחים מקצה לקצה לעמוד במשימות ובאתגרים בכל הארץ ובירושלים. ההיערכות המבצעית בשטח היא סדורה ומוקפדת בהתאם לתכנון, והפעילות שלנו היום תשפיע על ההמשך. צריך לשמר את מרקם החיים הייחודי המתקיים במזרח ירושלים, בעיר העתיקה ובהר הבית. אין ספק שהפעילות החכמה והנכונה לטיפול בחריגים ובמפרי סדר היא משמעותית וחייבת להימשך ככל שיידרש."

עוד אמר המפכ"ל: "במקביל צריך להמשיך להפעיל את כל הכלים הטכנולוגיים שלנו לטיפול בגורמי הסתה, כולל חמ״ל התודעה, ולהמשיך בשיתוף הפעולה הבינארגוני שמתקיים פה. חשוב שכל שוטר יבין את המשימה, את מנהגי החג ואת ההתנהלות הנכונה. תודעת המשימה היא חשובה וחשוב לכבד כל אדם. בהיבט הביטחוני המוכנות המבצעית שלנו ושל כל שוטר היא קריטית לצורך סיכול ותגובה מהירה לאיומים. נעשה כל שביכולתנו על מנת לאפשר את חופש הפולחן של כל המתפללים תוך שמירת הביטחון והסדר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן סקר את ההיערכות והפריסה המבצעית וציין: ״כלל ההכנות שלנו טרום הרמדאן באים לידי ביטוי בפועל. אנחנו פרוסים בשטח על פי התוכנית, בכל המערכים ובמספר מעגלים בכדי לאפשר את חופש הפולחן, ולתת מענה לכל תרחיש ולכל איום. כל השוטרים ולוחמי מג״ב שפועלים בכל הגזרות תודרכו ועברו הכנה משמעותית למשימה. אנחנו ערוכים היום להגעה של עשרות אלפי מתפללים להר הבית לתפילות יום השישי. עד כה אווירת החג נשמרת היטב, וזה ניכר בפגישות שקיימתי אמש והבוקר עם תושבים באזור העיר העתיקה. נמשיך לפעול בכדי שיהיה חופש פולחן ותנועה לכולם, תוך שמירת הביטחון, הסדר והחוק."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button