חדשות הארץמבזקים

"מצד אחד לאפשר את חופש הפולחן ומצד שני – אפס סובלנות"

שוטרי מחוז מרכז נערכו משעות הבוקר (שישי) בערים המעורבות והערביות במחוז מרכז לתפילות יום השישי הראשון בחודש הרמדאן בכוחות מתוגברים בכדי לאפשר את פולחן הדת ולשמור על הסדר הציבורי במהלך ימי הרמדאן. בתוך כך, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב לכוחות ועמד מקרוב על ההערכות בשטח.

בנוסף, השר בן גביר סיים הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגל הפיקוד הבכיר, שבסיומה אמר: "אנחנו שמחים שמגיעים להר הבית מתפללים, אנחנו וודאי נאפשר את חופש הפולחן וחשוב שמגיעים אנשים לירושלים להתפלל. מצד שני צריך שיהיה ברור, חופש פולחן בוודאי, אבל המשטרה לא תאפשר, לא הסתה, לא המרדה, לא התפרעויות ואירועים שצריך להגיב עליהם בנחישות ובצורה חד משמעית".

עוד אמר בן גביר: "יש לנו שוטרים נפלאים, אני סומך על המפכ"ל, הוא מנוסה וותיק, אני סומך על מפקד המחוז וקציני משטרת ירושלים, על כל המערך שיש כאן והכי חשוב, אני סומך על הלוחמים והשוטרים שיאכפו את החוק כאן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"צריך לזכור שחופש התנועה צריך להיות גם ליהודים, בכל מקום בירושלים. חסרים הרבה שוטרים זה סד"כ שהוא סד"כ מצומצם ולכן אני כל כך מתעקש על תשעת המיליראדים שסיכמתי עם ראש הממשלה, כי הכסף הזה יכול להביא המון שוטרים, משמר לאומי, הכסף הזה יכול להביא הרבה כוחות לירושלים". הוסיף.

לסיום, אמר: "אבל מצד שני, אין תירוצים, גם אם הסד"כ הוא סד"כ חסר, אני מצפה ומאמין שהמשטרה תעשה את מה שמוטל עליה, מצד אחד לאפשר את חופש הפולחן, מצד שני, אפס סובלנות. נחישות וחתירה למגע אם חלילה מישהו יבקש לפגוע, להפר את הסדר וקל וחומר לבצע פיגועים".

איתמר בן גביר. צילום: דוברות
איתמר בן גביר - יעקב קובי שבתאי - פרץ עמר
ארכיון. צילום: דוברות השר לבטחון לאומי

Back to top button