מבזקיםפוליטי / מדיני

האם מכתבה של היועמ"שית יחזור אליה כ"בומרנג"? ארגון 'בצלמו' פנה לוועדת האתיקה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה היום (שישי) מכתב לראש הממשלה בו היא קבעה שנתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים שלו, בכך שנאומו עסק בחלקים מהרפורמה המשפטית. כזכור, בהרב-מיארה קבעה שאסור לנתניהו לעסוק ברפורמה.

האם היא בעצמה בניגוד עניינים?
בחודש האחרון פנה ארגון זכויות האדם 'בצלמו' לוועדת האתיקה של לשכת עו"ד, בדרישה שתקבע שאסור ליועמ"שית בעצמה לעסוק ברפורמה, לטענת הארגון בשל ניגוד העניינים שהיא מצויה בו. במכתב מפורט טען מנכ"ל הארגון שהרפורמה תיקח מסמכויות תפקיד היועמ"ש, ולכן יש בו ניגוד עניינים ברור.

גליק ציטט ממאמר נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק שניגוד עניינים הינו "כל מי שמבצע פעולה או ממלא תפקיד עבור זולתו אסור לו להימצא במצב שבו יש ניגוד אינטרסים בין האינטרס של זה שלמענו הוא פועל ובין אינטרס אחר כלשהו." ועדת האתיקה הודיעה שהפנייה התקבלה והועברה לבדיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כל הפוסל במומו פוסל. בעוד היועמ"שית קובעת שראש הממשלה בנימין נתניהו בניגוד עניינים היא בעצמה אף בניגוד עניינים שכן הרפורמה תקצץ בכוחה. אני קורא לוועדת האתיקה של לשכת עו"ד לקבוע באופן מידי שאסור ליועמ"שית להתעסק ברפורמה בשל ניגוד העניינים שהיא מצויה בה."

גלי בהרב-מיארה
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button