בריאותמבזקים

לא רק משפטית: מה-1 באפריל, רפורמה גם בתמרוקים

ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות היו"ר חה"כ אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס, אישרה היום (ראשון) את תקנות הרוקחים (תמרוקים) ליישום רפורמת התמרוקים, בדיון בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב.

אוריאל בוסו - ועדת הבריאות - ועדה - דיון
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה: "לאחר עשור של דיונים ומהלכים שמטרתם להפחית את הרגולציה ובכך להוזיל את מחירי התמרוקים בישראל, הצלחנו לצמצם בוועדה ככל שניתן את הפערים בין משרדי הכלכלה והבריאות ולהגיע לנוסח מיטבי לטובת אזרחי ישראל".

אוריאל בוסו - ועדת הבריאות
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

בעקבות הדיונים בוועדה ובין המשרדים, הסכים משרד הבריאות להסיר 4 החמרות מתוך 7 ביחס לרשימת החומרים האסורים והמוגבלים האירופאית, בהם מגבלה על ריכוז של אלכוהול בתמרוקים. בנוגע לסימון מוצרים הסכים משרד הבריאות לוותר על הדרישה לציין על גבי המוצר את מדינת הייצור הספציפית באיחוד האירופאי ויסתפק בציון ייצור באיחוד האירופאי (EU) בלבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר התיקונים מספר החומרים המוגבלים שבנוגע להם יהיה הבדל בין התקינה האירופאית לתקנות בישראל יעמוד על 3 בלבד, מתוך כ-2,500 חומרים.סעיף זה וסעיף נוסף שנותר במחלוקת, העוסק בסימון אזהרות מיוחדות על גבי תמרוקים להגנה מהשמש, תמרוקים שמכילים רכיבי ננו ותמרוקים לשימוש נשים מניקות – אושרו כהוראת שעה עד יוני 2024.

Back to top button