כלכלהמבזקיםצרכנות

התאחדות התעשיינים על אישור תקנות רפורמת התמרוקים: לא יוביל לירידת מחירי הקוסמטיקה

התאחדות התעשיינים הגביה לפני זמן קצר (ראשון) על אישור תקנות רפורמת התמרוקים וטוענת כי הדבר לא יוביל לירידת מחירי הקוסמטיקה בישראל.

ליאור לוי, יו״ר פורום התמרוקים בהתאחדות התעשיינים מסר כי ״תעשיית הייצור המקומית מודה למשרד הבריאות וליו״ר ועדת הבריאות, ח״כ אוריאל בוסו, על שהיו קשובים לתעשייה לאורך תהליך החקיקה, כדי להבטיח תנאי תחרות הוגנים בין יצרני הקוסמטיקה בישראל למקביליהם באירופה. עם כניסת החוק, התעשייה המקומית תוכל זו הפעם הראשונה להימנע מהליכי בירוקרטיה מסורבלים וממושכים בעת הליך הייצור, שתתורגם לידי הגברת היצע הייצור של התעשייה המקומית. יחד עם זאת, הקלות הרגולציה שאושרו היום לכל השחקנים בשוק, לא יביאו לירידת מחירי מוצרי הקוסמטיקה שהצרכנים בישראל רוכשים ביום-יום".

לדבריו ההסיבה היא ריכוזיות השוק הקמעונאי. "כבר היום למעלה 60% מהצריכה הוא יבוא״.- מסר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נציין כי ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ אוריאל בוסו אישרה היום את התקנות שיקלו בייבוא תמרוקים לישראל ובכך להגביר התחרות ולהוריד מחירים. משמעות ההחלטה היא לטענת חברי הועדה הפחתה ברגולציה כך שתתאפשר הכנסת מוצרי תמרוקים לישראל לפי התקינה האירופאית וללא צורך בתקנות יוצאות דופן ובכך תתאפשר הזלת העלויות לצרכן. הדיון נמשך חמש שעות ובסופו בוטלו רוב התקנות הייחודיות לישראל.

התקנות שאמורות להיכנס לתוקף ב־1 באפריל הן חלק מרפורמת התמרוקים שהוכרזה על ידי הממשלה הקודמת במטרה להפחית את הנטל הרגולטורי על יבואנים ועל יצרנים בישראל, ובכך להוריד את מחיריהם לצרכן.

תמרוקים
אילוסטרציה. Image by Aneta Esz from Pixabay

Back to top button