חדשות הארץמבזקים

בעקבות הדו"ח שפורסם: המוסד לבטיחות ולגיהות מציג כיצד צריך לשמור על בטיחות העובדים בשמש

במוסד לבטיחות ולגיהות פרסמו היום (ראשון) שורה של צעדי בטיחות בעקבות דו"ח רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון והשירות המטאורולוגי עם תרחיש ייחוס לאומי למזג אוויר קיצוני – גלי חום כתוצאה ממשבר האקלים.

על פי התרחיש: בחודשי הקיץ ייתכנו שני גלי חום שבהם תגיע הטמפרטורה עד ל-49 מעלות. משך כל גל חום יהיה בין שלושה לארבעה ימים. במשרד הביטחון מתריעים כי התמותה צפויה לעלות ב-8.5% מעל הממוצע, לצד עלייה בתחלואה של סרטן העור.

המוסד לבטיחות ולגיהות מתריע מפני סכנה לעובדי חוץ, שנמצאים בסיכון גבוה לחלות בסוגי סרטן העור, שעובדים בחוץ שעות רבות ביום במהלך שנים רבות. בהתאם לכך, המוס"ל מציג את הנחיות הבטיחות לשמירה על בריאות העובדים בזמן עבודה בשמש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מניעת חשיפה לקרינת השמש- הקטנת החשיפה לשמש במקומות העבודה מוטלת על המעסיק והעובד כאחד. המעסיק חייב לספק את האמצעים המתאימים להגנה מפני הקרינה, כולל הדרכה בנושא, והעובד מחויב להשתמש באותם אמצעים. ניתן לצמצם ולמזער את החשיפה ע"י הקמת סככות צל באזורי עבודה החשופים לשמש שמורידה את החשיפה לשמש ב- 50% ואף יותר. בנוסף לחשיפה ישירה לקרני השמש קיימת גם חשיפה לקרינה לא ישירה הנובעת מהחזר ממישטחים. חלק ממישטחי העבודה ניתן לצבוע בגוונים המפחיתים את החזר הקרניים, או ליצור חספוס של מישטחים חלקים. קיר בטון מחזיר 12% מהקרינה, קיר צבוע בלבן מחזיר 22%, אספלטי שן 8.9%, אספלט חדש 4.1% חול ים 18% ושלג 88%.

שינוי שעות העבודה- תכנון נכון של שעות העבודה עשוי להפחית משמעותית את החשיפה לשמש. החשיפה הגבוהה ביותר מתרחשת בין השעות 10:00-16:00 ולכן פתרון ראוי הוא ביצוע עבודות חוץ בשעות הבוקר המוקדמות ושעות אחה"צ, ולרכז את העבודה בשעות הצהריים בעבודות באזורים מקורים או מוצלים.

מיגון אישי לעובד- ביגוד נכון עשוי להוות פתרון יעיל בהגנה על העור מפני הקרינה. מידת ההגנה תלויה במידת הכיסוי, סוג הבד, צפיפות האריגה וצבע הבד. הגנה טובה יותר מספק בד עם אריגה צפופה בצבע כהה. יש לחבוש כובע המתאים לעבודה בשמש ומגן על הפנים, האוזניים והעורף. יש להשתמש כמובן גם בקרם הגנה שאמור לספק הגנה בפני קרני UVA ו-UVB. יש למרוח את המסנן בכמות נדיבה שתכסה היטב את כל העור ולהקפיד למרוח בכל מקום כולל העורף, ואפרכסות האוזניים. מאחר שמשך הזמן הנדרש למסננים להיספג בעור הוא כ-30-20 דקות, יש למרוח את התכשיר כחצי שעה לפני היציאה לשמש ולחדש את המריחה כל 3-2 שעות. יש למרוח את התכשיר מחדש תמיד אחרי הזעה, גם אם התכשיר מוגדר כעמיד במים.

בדיקות תקופתיות לעובד- מעבר למניעת חשיפה לשמש על מנת למנוע התפתחות של סרטן העור חשוב לאבחן אותו מוקדם ככל שניתן. אבחון וטיפול מוקדם מאפשרים סיכויי ריפוי גבוהים. לכן חשוב להדריך את העובדים לא רק בהגנה מפני השמש אלא גם כיצד לבצע בדיקה עצמית לאבחון המחלה, והכרת הסימנים הראשוניים: כאשר מופיעה שומה חדשה, הופעת נקודת חן חדשה – ככתם שטוח או גבשושי – שהולכת וגדלה בהתמדה ופצע בעור שלא נרפא.

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר סיכם ואמר: "כמדי חודש נהרגים כ-15 אנשים מסרטן העור וקיים חשש שהמספרים יעלו בעקבות התראת משרד הביטחון. אני קורא למנהלים לנהל את הסיכון לחשיפה בשמש ולשמור על עובדיהם. הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים. על המעסיקים לפעול ולדאוג לשמירה על בריאות העובדים תוך כדי הקפדה על הנחיות הבטיחות והגנה מפני החשיפה לקרני השמש. זה כולל אספקה של ציוד מגן ומידע מתאים הסכנה ועל דרכי המניעה להגנה מפני נזקי השמש והגברת מודעות העובדים לאפשרויות הגילוי המוקדם של נגע סרטני. אני קורא למעסיקים לשמור על עובדיהם. הנזקים עלולים להיות בלתי הפיכים".

עובדי חברת חשמל בעבודה
אילוסטרציה. צילום: דוברות חברת החשמל

תגובה אחת

  1. בטיחות האזרחים שלט ירססו אותנו למוות !!!!
    החום הקיצון אך ורק כתוצאה של הריסוסים!

Back to top button