חדשות הארץמבזקים

מגדלי הדגים בישראל: "לא צפוי מחסור בדגי בריכות טריים בחג הפסח"

מנתוני ארגון מגדלי הדגים עולה כי צפי הצריכה של דגי בריכות טריים במהלך הפסח הקרוב עומד על כ-1500 מתוכם 600 טון דגי קרפיון, 450 טון של דגי אמנון, 150 טון דגי בורי, 50 טון באס וכ- 250 טונות של דגי בריכות טריים מזנים נוספים, ביניהם לברק, ברמונדי, פורל, מוסר, דניס בריכות, אדמונית ועוד.

בשבועות האחרונים הוחלפה תזונת הדגים לתערובות מזון כשרות לפסח. שיקו דומוביץ', מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: "דגי הבריכות מגידול מקומי גדלים כל השנה תחת פיקוח קפדני בתחומי הבריאות והכשרות. לקראת הפסח המגדלים מחליפים את תזונת הדגים למזון כשר לפסח בכדי להבטיח שהדגים העולים על שולחן ליל הסדר ובמהלך החג כולו יעמדו בדרישות הכשרות המחמירות ביותר".

בימים אלה מרחפת מעל ענף המדגה הישראלי עננה כבדה שמקורה בהחלטת משרד האוצר על הורדת המכס על כלל יבוא דגים לישראל. בארגון מגדלי הדגים מתריעים כי תוצאות ההחלטה, שהתקבלה באופן חד צדדי וללא בחינת השלכות הורדת המכס הקודמת על הענף ועל המחיר לצרכן, יהיו הרסניות ויחסלו כליל את הייצור המקומי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דומוביץ': "מגדלי הדגים פועלים לאורך כל השנה בכפוף לתכנון קפדני ומדוקדק שמטרתו להבטיח יציבות ורציפות של אספקת דגי בריכות טריים ואיכותיים לשוק הישראלי, לאורך כל השנה ובעונות שיאי הביקוש שהן חגי תשרי ופסח. גם השנה נעמוד בעליות הביקוש לחג. יחד עם זאת, הורדות המכס על יבוא הדגים ובהן ההורדה האחרונה שנכנסה לתקפה בספטמבר 2022 ובוצעה באופן חד צדדי וללא הסכמות עם המגדלים על מתווה הוגן של תמיכה בענף, הצטמצם הייצור המקומי בכ- 30% והמדגה הישראלי כולו נמצא תחת איום קיומי ממשי."

"ללא בחינה מחודשת של תכנית הורדת המכסים על ידי משרד האוצר, שכאמור לא הביאה לירידת המחירים לצרכן, קיים חשש אמיתי שתוך פרק זמן של שנים בודדות, לא יהיה ניתן למצוא דג ישראלי טרי ובריא ברשתות השיווק ובחנויות המתמחות". הוסיף.

בארגון מגדלי הדגים ממליצים לרכוש דגים טריים רק בחנויות המפוקחות על-ידי המחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית ולהקפיד על סימני ההיכר לזיהוי דג טרי:
1. ברק – על העור להיות מבריק, לח ומעט רירי. אם העור אינו רירי יש לחשוד בחוסר טריות של הדג.
2. גמישות – חשוב שהבשר לא יהיה גמיש מידי. בשר הדג צריך להיות אלסטי אך נוקשה. כלומר, כאשר לוחצים על בשר הדג עם האצבע לא נוצרת גומה והעור נשאר מתוח.
3. עיני הדג – יש לוודא שעיני הדג אינן עכורות.
4. צבע הזימים – הזימים צריכים להיות אדומים, מבריקים ולא דבוקים זה לזה.
5. ריח הדג – ריח לא נעים מעיד על חוסר טריות. ריח הדג צריך להיות "דגי" אך לא בלתי נעים.

גפילטע פיש
צילום: שני כהן

Back to top button