מבזקיםפוליטי / מדיני

הכאוס עקב הרפורמה: ראש המועצה וחבר הליכוד בהצעת פשרה מעניינת

ראש מועצה המקומית אפרת וחבר מפלגת הליכוד, עודד רביבי, התייחס לפני זמן קצר (שני) למשבר העמוק שנוצר בעקבות הרפורמה המשפטית והתפרץ אמש עם הודעת נתניהו בעניין פיטורי גלנט" "המשבר, ההפגנות נגד הרפורמה ואלה המתוכננות הערב בעדה לצד הטלטלה הפוליטית, מחייב לצאת למשאל עם סביב מתווה שתציג הקואליציה, ומתווה שתציג האופוזיציה. אין כרגע על השולחן אופציה אחרת שתעצור את כדור השלג." אמר.

לדברי רביבי "אנו נמצאים בנתיב התנגשות בחברה הישראלית ובעיצומו של משבר שמסכן את המדינה. נכון כי הסוגייה סביב הרפורמה המשפטית תוכרע במשאל עם, נכון שרק לאחרונה התקיימו בחירות אך אין ספק כי מאז השתנו דברים עד כדי כך שבקואליציה הציעו מספר מתווים לרפורמה. ברחוב וברשתות החברתיות שולט שיח הקצוות, זה שמבקש הכל או כלום ונדמה שהוא "מסנדל" את המערכת מלהגיע לפשרות."

רביבי מאמין כי "במשאל עם יהיה על הקואליציה להציג מתווה ברור ועל האופוזיציה להציג מתווה ברור, ונגלה כמה הבסיס המשותף רחב כיוון שצעד כזה יחייב אותם "להתמרכז" בדרישות כדי לגבש סביב את המחנה התומך. היתרון השני לתפיסתו , משאל עם יחייב את הצדדים בשיח ענייני, קונקרטי ובשיח מעמיק על משמעויות השינויים שיעלו. היתרון השלישי שמציין רביבי במשאל עם הוא ההבנה שלמבוי הסתום שבו אנחנו נמצאים יהיה גם תאריך יעד שבו כולנו יחד יוצאים מנתיב ההתנגשות וחוזרים לענייני ניהול המדינה השוטפים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר כי: "קביעה כי המתווים ייוצגו לציבור רק אחרי ימי הזיכרון והעצמאות יאפשרו להוריד את הלהבות בימים חשובים אלה. בסיום קריאתן ביקש רביבי להענות להצעה "כדי שלא נחווה יום זיכרון יתום שיהיה רצוף עימותים שיפגעו בקדושת היום, וכדי שלא יהיה יום עצמאות עצוב בציון 75 שנה למדינה. למען חוסנה של ישראל, למען האחדות ולמען עתידה נכון לאמץ פתרון!"

חסימת הכניסה לנמל אשדוד
ארכיון. צילום: מארגני המחאה נגד הרפורמה

תגובה אחת

  1. לתקן אותך הכאוס לא נגד הרפורמה . הכאוס הוא כי הפסדנו בבחירות .

Back to top button