מבזקיםפוליטי / מדיני

"נמשיך להלחם ברחובות": לפיד שלהב את אלפי המפגינים מחוץ לכנסת

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בעצרת המחאה המתקיימת מחוץ למשכן הכנסת.

בפתח דבריו אמר לפיד: "באנו הנה היום בהמונינו, כי אנחנו גמרנו להיות פרייארים. אנחנו לא חיים במדינה הזו רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. בתוך החושך הגדול של החודשים האחרונים קרה גם דבר מופלא: המחנה הליברלי התעורר. המחנה הזה שבמשך שנים התעלמו ממנו, לקחו אותו כמובן מאליו, קם לתחייה. יותר מדי זמן הדחקנו את העובדה שדורסים את הערכים שלנו. זה נגמר, לא ידרסו אותנו יותר. דמוקרטיה לא נבנית מעצמה. חופש הוא לא משהו שמקבלים במתנה. זה מחנה של מאמינים בני מאמינים. אנחנו מאמינים באמונה שלמה בדמוקרטיה, מאמינים בערכי מגילת העצמאות, מאמינים שאף ממשלה לא נתנה לנו את הזכויות שלנו, ואף ממשלה לא תיקח מאתנו את הזכויות שלנו. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שתהיה חוקה למדינת ישראל! אנחנו כאן כי הבנו שאם אנחנו רוצים לחיות במדינה חופשית ודמוקרטית, אנחנו נצטרך להיאבק על זה. אם אנחנו רוצים לעצור את המהפיכה המשטרית, נצטרך לצאת לרחובות ולהלחם על העתיד של הילדים שלנו."

עוד אמר לפיד: "יש דבר אחד שהקיצונים בממשלה הזו לא לקחו בחשבון: אתכם. את הכוח שלכם, את האמת שלכם. הם חשבו שהם יבלבלו אתכם עם השקרים ומכונת הרעל. עד שתבינו מה מאיים עלינו, הם כבר יעבירו את כל החוקים. ואז קרה ההיפך הגמור. מאות אלפי ישראלים, בכל הארץ, בכל פינה ובכל צומת ובכל יישוב. מה שקרה ברחובות ישראל בשבועות האלה, יירשם בהיסטוריה כמפגן הגדול ביותר בתולדות המדינה של פטריוטיות ישראלית. של מחוייבות אזרחית. של אהבת הארץ. האנשים שמפגינים ברחבי מדינת ישראל עשו פה קסמים ב-75 השנים האחרונות. הם בנו את חיל האוויר הטוב בעולם, את הכור בדימונה, מערכת רפואה ציבורית, הייטק ומדע וספרות ותרבות. אני מסתכל על אלפי הדגלים האלה. הדגלים האלה הם מה שמחזיקים פטריוטים ישראלים שמאמינים בזכויות נשים, זכויות להט"בים, זכויות החברה הערבית, הפרדת רשויות, עליונות המשפט, חופש הביטוי, זכות המחאה, חופש דת. אין לנו בעיה עם אנשים שחושבים אחרת, אבל אם הם רוצים לחיות פה ביחד, הם יצטרכו לכבד את הערכים שלנו. מה שקדוש לנו, הוא לא פחות קדוש. אנחנו נשגיח בשבע עיניים שהם לא מנסים לרמות אותנו, שהם יעצרו באמת, שזה לא תרגיל. לא את שר הבטחון ראש הממשלה נתניהו פיטר אתמול בלילה, הוא פיטר את המציאות. הוא פיטר את האמת – האמת היא שבשלושה חודשים של כאוס הממשלה הזו ביצעה את השמדת הערך הגדולה בתולדות המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "במקום לטפל בבעיות, הם יצרו אותן. החקיקה הזו מסכנת את בטחון המדינה, מפרקת את הכלכלה, מרסקת את יחסי החוץ שלנו, קורעת את עם ישראל לגזרים. החקיקה הזו צריכה לעצור. אנחנו צריכים לחזור לחיים משותפים, לטוב משותף. אנחנו צריכים לחזור להיות עם אחד. ממשלת ישראל עברה השתלטות עויינת בידי קבוצה משיחית, לאומנית ואנטי דמוקרטית. הם לא יעצרו מעצמם. קיצונים אף פעם לא עוצרים מעצמם. מה שיעצור אותם זה אתם. הנחישות שלכם. הפטריוטיות שלכם. אהבת הארץ שלכם. בליכוד יש אנשים שנזכרו בימים האחרונים שהם חלק מהמחנה הלאומי ליברלי. הם ציונים והם אוהבי הארץ ונמאס להם שמפלגות קיצוניות מנהלות אותם. הם לא נבחרו כדי להיות חתומים על התפרקותה של מדינת ישראל. אנחנו לא נעצור עד שתהיה חוקה למדינת ישראל. הפרק הראשון שלה כבר כתוב. הוא נקרא מגילת העצמאות. אנחנו פה כדי שבמדינה שבה יחיו הילדים שלנו יהיה "שיוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין"; כדי שתהיה להם מדינה ש"תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות. על זה אנחנו נלחמים. על זה נמשיך להלחם ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט, בכל מקום ובכל שעה. אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נוותר לעולם. אתם אלופים, אני אוהב אתכם, אני גאה בכם, אין כמוכם."

יאיר לפיד - הפגנה
ארכיון. צילום: אסי אפרתי

2 תגובות

Back to top button