מבזקיםפוליטי / מדיני

"צריך להבין את האירוע, צעד אחד במליאה – וישראל מאבדת את הדמוקרטיה שלה"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי נשאה לפני זמן קצר (שני) דברים במהלך ישיבת הסיעה השבועית והזהירה ממה שהיא מכנה "אחיזת עיניים", ואינה דורשת רק לעצור את החקיקה אלא לגנוז אותה.

מדבריה של מיכאלי: "צריך להבין את האירוע – ועדת חוקה סיימה הבוקר להכין את התשתית לדיקטטורה בישראל. צעד אחד במליאה – וישראל מאבדת את הדמוקרטיה שלה, הצבעה אחת נוספת והמשטר בישראל משתנה מהלך אחד והחזון הציוני מתרסק לנו מול העיניים. למרות כל ההפגנות הסוערות למרות ההתייצבות הספונטנית האדירה ומאות האלפים ברחובות, ועדת חוקה בראשות רוטמן התעקשה להכין את חוקי ההפיכה המשטרית לקריאה שניה ושלישית. "

"כמובן שנציגנו, חבר וחברות הכנסת של סיעת העבודה היו שם להתנגד ולהתנגד ולהתנגד. הקואליציה שלחה את הפרשים לדהור אל המפגינים וכעת הם דוהרים לחקיקה שתשנה את פניה של מדינת ישראל. אסור ליפול בפח. אנחנו חייבות וחייבים לעמוד על המשמר. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך- לא נסכים לעצירה זמנית, עצירה טקטית ,עצירה לכבוד החגים. לא נסכים לאחיזת עיניים. את חוקי ההפיכה המשטרית חייבים לגנוז לחלוטין. אנחנו חייבות וחייבים לבטל את החקיקה שנעשתה ומוכנה ואחרי גניזת החקיקה באופן מוחלט – ורק אחרי גניזה מוחלטת – נשמח מאוד לשבת להידברות רחבה על מגילת זכויות אדם ומבנה חוקתי ראוי למדינת ישראל." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה: "הידברות יכולה לבוא רק אחרי גניזה מוחלטת ומלאה של חוקי ההפיכה המשטרית. סיעת העבודה הגישה היום הצעת חוק לפיזור הכנסת. כנסת שהקימה ממשלה לא לגיטמית, ששר המשפטים שלה אומר שלא יקשיב לבית משפט העליון וראש ממשלה שלה שיורק לעליון בפנים ושעשה צעד מדהים נוסף שהפקיר את בטחון ישראל לטובת האינטרסים האישיים שלו כשפיטר שר ביטחון שבא עם אזהרה מקצועית מכול גופי הביטחון. אנחנו עומדות כאן בהשראת מחאה אדירה. המחאה הזו היא המחאה החשובה בתולדות מדינת ישראל, מחאת ומעוררת השראה ונותנת תקווה. המחנה שלנו במשך שנים פחד מהאלימות שהופנתה כלפיו, ויתר, התקפל אבל פתאום קם עם, התעורר, נאבק ונלחם על המדינה שלנו. מדובר בציבור שאוהב את הארץ והמולדת, עם מחויבות עצומה לחזון הציוני. נוכחנו לדעת איזו השפעה אדירה. איזה כוח עצום יש לנו בידיים. ואת האנרגיות והכוח העצום הזה נפנה כדי להיאבק לטובת המדינה. לטובת הדמוקרטיה לטובת שוויון לכל אזרחיות ואזרחי המדינה. נמשיך במאבק החשוב הזה עד שננצח."

מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

תגובה אחת

Back to top button