חדשות הארץמבזקים

סקר מנדטים דרמטי: מהפך בתמונת הגושים

סקר מנדטים חדש פורסם הערב (שני) בכאן חדשות מראה מהפך במפת חלוקת המנדטים, כמו גם על זינוק של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בהשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

לראשונה גנץ גובר על ראש הממשלה בנימין נתניהו – עם 37% אחוזי תמיכה לעומת 30% לנתניהו.

שיעורי התמיכה ביו"ר המחנה הממלכתי קפצו בצורה דרמטית בהשוואה לסקרים קודמים (עלייה של יותר מ-10% מאז הסקר האחרון). כשמציבים את נתניהו מול יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הם בשוויון: 31% לנתניהו לעומת 32% ללפיד. בקרב מצביעי הליכוד כרבע לא רואים בנתניהו המועמד המתאים ביותר לתפקיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בחירות 2022 - הבחירות לכנסת ה-25 - רשימת המפלגות
ארכיון. צילום: חדשות מבזק לייב

זו חלוקת המנדטים לפי הסקר, אילו הבחירות היו מתרחשות היום:

הליכוד – 25 מנדטים
יש עתיד – 22 מנדטים
המחנה הממלכתי – 21 מנדטים
הציונות הדתית – 11 מנדטים
ש"ס – 10 מנדטים
יהדות התורה – 7 מנדטים
רע"ם – 6 מנדטים
חד"ש-תע"ל – 5 מנדטים
ישראל ביתנו – 5 מנדטים
העבודה – 4 מנדטים
מרצ – 4 מנדטים

בל"ד – לא עוברת את אחוז החסימה עם 3.1%.

גוש נתניהו יורד לשפל של 53 מנדטים, בעוד גוש מתנגדי נתניהו עומד על 56 מנדטים, ויכול להקים ממשלה יחד עם רע"ם, וללא הרשימה המשותפת. כלומר לקואליציה הקודמת יש 62 מנדטים.

בשאלת פיטוריו של שר הביטחון גלנט, 62% סברו שאלו לא היו מוצדקים, 17% תמכו בפיטורים ו-21% אמרו שהם לא יודעים. המשתתפים בסקר נשאלו מי הדמות המתאימה ביותר כיום להיות שר הביטחון, כשגלנט זכה ל-40% תמיכה לעומת אבי דיכטר שזכה ל-16%.

מהסקר עלה רוב מוחץ לעצירת החקיקה באופן מיידי – 62% תמכו בצעד זה, בעוד 22% טענו שיש להמשיך בחקיקה והיתר ענו שהם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד יש תיקו בין התומכים למתנגדים לעצירת הרפורמה. בבחינת תומכי הקואליציה כולה, עדיין יש יתרון בולט להמשך החקיקה – 52% לעומת 32%.

סקר כאן חדשות שערך מכון קנטאר בראשות דודי חסיד נערך היום בקרב 600 גברים ונשים בגילאי 18+. אופן הדגימה: אינטרנטית וטלפונית, כולל במגזר הערבי. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 3,578. טעות הדגימה: 4.1+.

צילום: מתוך "כאן חדשות"

Back to top button