מבזקיםפוליטי / מדיני

"ילדים בני 16 עכשיו יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות לתוך בתי החולים"

ראש האופוזיציה ויו״ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, נשא לפני זמן קצר (שלישי) נאום במליאת הכנסת, במהלך דיון על 'חוק החמץ'. את דבריו פתח לפיד בהתייחסות להצעת החוק ואמר: "בדרך כלל כשכנסת ישראל מחוקקת חוק היא שואלת את עצמה איך בדיוק הוא יתרגם את עצמו לעולם האמיתי, לא תמיד אנחנו יודעים, אנחנו מחוקקים ואחר כך החוקים מקבלים תקנות."

"בחיים האמיתיים אתה לא יודע איך זה בדיוק יעבוד. בחוק הזה – אנחנו יודעים בדיוק איך הוא ייראה בעולם האמיתי כי כבר עברנו את זה, בשנת 1985. מדינת ישראל כולה תמיד שמרה מאוד בקפידה. חילונים, דתיים, מסורתיים, חרדים. כולם שמרו על זה שהפסח יהיה כשר ולא יהיה חמץ בפסח. אנשים, גם המשפחות הכי חילוניות הגעילו כלים לקראת הפסח והיה ברור מאוד שזה חג שמכנס את כולם לאיזה מקום של אהבת ישראל ואהבת היהדות." הוסיף.

עוד הוסיף ואמר: "ואז ב-1986 עבר חוק החמץ הראשון, שגם עליו אמרו כל מה שנאמר פה היום, שזה רק טכני ושזה רק לרשויות שמעוניינות. באותה שנה בפעם הראשונה אנשים התחילו לעשות מנגלים בחופים, משפחות שמו לחם ליד המצות על שולחן הפסח, אנשים אמרו לעצמם או קי אם כופים עלי אז לא, כי אפשר לכפות על אדם לא לאכול חמץ, אי אפשר לכפות עליו להאמין ביציאת מצרים. ומה שקרה מ-1986: התחיל תהליך שפירק את חג הפסח. יותר ויותר אנשים אמרו אוקיי מנסים לכפות עלי אז התשובה היא לא, כי יש לי זכויות ולא יכפו עלי את היהדות. מה שאתם עושים עכשיו, מה שאתם עושים עכשיו יכפיל את זה וישלש את זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ילדים בני 16 עכשיו יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות לתוך בתי החולים ומשפחות יפסיקו לשמור על הפסח. פרקי אבות ה: "כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה". זה מה שאתם עושים עכשיו מחטיאים את הרבים ואתם תגרמו לזה שזה יהיה הרבה פחות פסח ואנשים פחות ישמרו חמץ כי אתם לא תכפו עלינו את היהדות." סיים לפיד את דבריו.

יאיר לפיד
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button