מבזקיםמשפטי/פלילי

אושר סופית: עילה מיוחדת במקום צו חיפוש בעבירות נשק בלתי חוקי

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בכלי הנשק הבלתי חוקיים, תיקון חקיקה והוראת שעה, התשפ"ג- 2023 של חברי הכנסת יצחק קורייזר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 20 חברי כנסת תמכו מול 6 שהתנגדו.

מוצע לקבוע, כהוראת שעה למשך 12 חודשים, עילה מיוחדת לחיפוש נשק בלתי חוקי או לחיפוש מיידי לשם תפיסת תיעוד או מצלמה שעלולים לשמש כראייה לביצוע עבירת אלימות מסוג פשע או לעבירות נשק מסוימות. וזאת, ללא צורך בצו חיפוש.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות מדינת ישראל מתמודדת עם גל אלימות ופשיעה, בייחוד בחברה הערבית. פשיעה זו מתאפיינת, בין השאר, בהחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בגביית דמי חסות ובירי במקומות מגורים. אירועי ירי כאמור הובילו לעשרות מקרי רצח בממוצע בשנים האחרונות. בהחלטת הממשלה אומצו עקרונות ועדת המנכ"לים להתמודדות עם הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. במסקנותיה ציינה הוועדה כי אחד המאפיינים של תופעת הפשיעה בחברה הערבית והגורמים לה הוא הימצאותם וזמינותם של כלי נשק מסוגים שונים בקרב החברה הערבית בהיקפים גדולים. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מטרת הצעת החוק היא לפעול לצמצום מספרם של כלי הנשק הבלתי חוקיים המשמשים ארגוני פשיעה ופשיעה חמורה באמצעות מתן כלים למשטרת ישראל וליתר רשויות אכיפת החוק להתמודד עם התופעה."

נשקים - רובים - אמל"ח - תפיסת משטרה
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button