חדשות חוץמבזקים

יוון: שני זרים נעצרו בחשד שתכננו פיגועים ב-"יעדים ישראלים"

שני חשודים נעצרו היום (שלישי) ביוון שעל פי החשד תכננו פיגועים ב-"יעדים ישראליים" באתונה.

משטרת יוון הודיעה כי עצרה שני אזרחים פקיסטניים ממוצא איראני, שהם לפי החשד חלק מרשת טרור בינלאומית שקיבלה הדרכה מחוץ ליוון. במעצרם של השניים לקחו חלק יחידות לוחמה בטרור של המשטרה היוונית ואנשי המודיעין הלאומי. בתקשורת היוונית דווח כי "סוכנות מודיעין זרה" סייעה למעצר השניים.

המשטרה היוונית הצהירה שכוונת החשודים הייתה "לא רק לגרום לאובדן חיים של אזרחים חפים מפשע, אלא גם לערער את תחושת הביטחון במדינה, לפגוע במוסדות הציבוריים ולאיים על היחסים הבינלאומיים של יוון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לפרסום ביוון, ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה בשם המוסד: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל. לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".

שר הביטחון יואב גלנט הגיב לידיעה: "מעצר המחבלים שתיכננו לבצע פיגועי טרור באתונה מהווה הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי במאבק למול הטרור ומחולליו. ‏המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול על מנת להבטיח כי בכל מקום שבו איראן תבקש לפעול נגד אזרחינו, היא תיתקל במענה אפקטיבי".

דגל יוון
אילוסטרציה. צילום: Image by Dim Hou from Pixabay

Back to top button