טכנולוגיהמבזקים

סטארטאפ ישראלי חדש גייס 10 מיליון דולר לפלטפורמת AI ניהולית

הסטארטאפ Reeco, המפתח פלטפורמה לניהול הרכש במלונות, השלים סבב גיוס סיד של 10 מיליון דולר בהובלת הקרנות Net Capital Ventures של משפחת נפתלי (בעלי השליטה בביג, תלמה תיירות ואפריקה ישראל), ו-Joule ventures.

לסיבוב הצטרפו משקיעים פרטיים בהם לירון פטרושקה, עינת גז מנכ"לית Papaya Global, עינת נמש, צביקה סובל מייסד וולבורן ונצ'רס, אייל דשא יו"ר ישראכרט לשעבר, ג'וני הראל-כהן שותף ב-Dynamic Loop Capital, לימור בקר מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל ומשקיעים נוספים מתעשיית ההייטק הישראלית.

הפלטפורמה של Reeco מאפשרת לגופים מוסדיים כמלונות, אך גם לבתי חולים, בתי אבות, שירותי קייטרינג וגופים נוספים, לנהל את הרכש ולהזמין באופן יעיל את אלפי המוצרים הדרושים להם. החל ממזון ומשקאות ועד לחומרי ניקוי, בתהליך דיגיטלי שמחליף תהליך שמתבצע כיום באופן ידני במקומות רבים. המערכת בודקת התאמה וזמינות של המוצרים, ועוזרת להפחית עלויות בצורה משמעותית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרוכשים בוחרים את המוצרים שהם צריכים מה-"מרקטפלייס" של Reeco, והפלטפורמה מאתרת עבורם את הספקים האופטימליים מתוך מאות ספקים אזוריים וארציים מובילים בארה"ב. המערכת מייעלת את התהליך על בסיס ניתוח הסל שהרוכש בנה, עם השוואת מחירים בין ספקים, בדיקת זמינות, תאריכי אספקה, מגבלות של מינימום הזמנה ועוד. ל-Reeco יש את היכולת לחלק הזמנה אחת בין מספר ספקים, כדי להבטיח זמינות מלאה שלא תמיד קיימת בהזמנה מספק אחד, בנוסף למחירים הנמוכים ביותר. שהתשלום מתבצע בהזמנה אחת ובחשבון אחד באמצעות מערכת תשלומים דיגיטלית. התוצאה היא חיסכון של 15% בממוצע להזמנה וצמצום הזמן המושקע בביצוע ההזמנות ב-80%. הפלטפורמה מספקת נתונים ותובנות הן לרוכשים והן לספקים.

ריקו הוקמה ב-2021 על ידי הנריק שמעוני, המשמש מנכ"ל החברה, ועומרי שלו, CTO. הנריק הוא דור שלישי למשפחת מלונאים, סבו קיבל משר התיירות את עיטור המלונאות על מפעל חיים ותרומתו לענף. הנריק עבד בעצמו כבר כנער במלונות, לאחר השרות הצבאי הוא השלים לימודי ניהול בתי מלון ותיירות באוניברסיטת בן גוריון והחל בסטאז' במלונות המשפחה, שבמסגרתו עבד בכל אחת מהמחלקות. כשהגיע למחלקת הרכש הוא הופתע מהדרכים בהן מתנהלת הקניינות שמגיעה להיקפים של מיליונים בשנה, המנוהלת באופן ידני, בתקשורת מיושנת ולא יעילה כמו פקסים או טלפונים.

מגפת הקורונה שהשביתה את המלונות פינתה להנריק זמן לחקור לעומק את הבעיה והפתרונות האפשריים. הוא פנה לעומרי שלו, חברו הטוב מהשירות הצבאי שעבד באותה עת במיקרוסופט במרקטפלייס של Azure וסיפר לו על הבעיה שקיימת במחלקת הרכש במלונות. אחרי בדיקות מעמיקות התברר שהבעיה הזו קיימת לא רק במלונות בארץ אלא בכל העולם, ואפילו בצורה חמורה יותר כשאין פתרון טכנולוגי יעיל לשוק זה. עומרי הביא את הידע הטכנולוגי והניסיון שלו במרקטפלייס ויחד השניים פיתחו פלטפורמה לשוק המוסדי העוזרת לקניינים וספקים לתקשר ולסחור אחד עם השני בצורה דיגיטלית ויעילה.

החברה החלה את פעילותה בשנה שעברה עם התמקדות בתחום המלונאות במיאמי ועובדת מול קבוצות מלונות גדולות, שכוללות מאות מלונות. בין לקוחותיה כיום Autograph collection by Marriott, Hilton Even Hotel, מלונות בקבוצת Shaner Hospitality ועוד. במקביל החברה חתומה ועובדת עם הספקים המוסדיים הגדולים ביותר בארה"ב וספקים מקומיים בפלורידה. החברה מעסיקה עשרים ושלושה עובדים, תשעה עשר מהם בתל אביב וארבעה במיאמי ומגייסת עובדים נוספים לטובת צמיחה והתרחבות.

הנריק שמעוני, מייסד משותף ומנכ"ל ריקו: "כמלונאי שעבד בכל תפקיד, מהדלפק ועד לתחזוקה, מחלקת הרכש תמיד זכתה לתשומת הלב הנמוכה ביותר. זה לא הגיוני, בהתחשב שההוצאות הגדולות ביותר של מלון הן בתחום הזה. כשבנינו את Reeco, ההתמקדות שלנו הייתה תמיד במתן השירות הטוב ביותר למי שמנהלים את תחום הרכש ולענות תחילה על הצרכים שלהם. לכן גם בחרנו עובדים בעלי ניסיון בתעשיית האירוח לניהול הקשרים עם לקוחותינו. הדרך שבה מנוהל כיום הרכש גורמת לכשלים רבים מהפסד כספי בכל הזמנה ועד סחורה שלא מגיעה וצורך בהתעסקות בכיבוי שריפות של מחסור שנוצר. המעבר לפלטפורמה דיגיטלית מייצר דאטה שלא קיים בשוק הזה, שהניתוח שלו יחד עם אלגוריתם קבלת החלטות חכם שפיתחנו מאפשר לקניינים וספקים לנהל מסחר מתקדם עם תקשורת פשוטה ויעילה כמו שאנחנו מכירים מאתרים כמו אמזון, אינסטה קארט וכו' ונוצר מודל של win-win לשני הצדדים".

עומרי שלו, מייסד משותף ומנהל טכנולוגי של Reeco: "בניגוד לחוויית ההזמנה והשהות של אורחי המלונות, שהיא כיום כולה דיגיטלית, כמעט שאין שימוש בטכנולוגיה חדשנית בצד המנהלתי האחורי של בתי המלון. ניהול הרכש, שהוא אחת מהמשימות החשובות והמורכבות ביותר באירוח, נעשה עדיין באופן ידני. בהקמת ריקו רצינו לייצר חוויית הזמנה וקבלה יעילה, להפחית בעיות בשרשרת האספקה ואת בזבוז המזון על ידי שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית על הרגלי הרכישה".

Reeco Team - ריקו - סטארטאפ
צילום: Reeco

Back to top button