חדשות הארץמבזקים

ארגוני המאבק זועמים על לפיד וגנץ: "המשא ומתן מטעמם לא מייצג אותנו"

ארגוני המאבק פרסמו הערב (שלישי) תגובה מיוחדת בעקבות הפגישה בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה בבית הנשיא והבהירו שלא יפלו למלכודת ההונאה, לדבריהם, ושהמחאה תימשך ותתעצם.

"אתמול חזינו בעוד ניסיון מריחה והונאת הציבור מצד מנהיג שאיבד את הבלמים" אמרו מובילי המאבק, "ראש ממשלה שפוגע בבטחון ישראל ומפטר את שר הבטחון שלו שחרד לכושר ההגנה של ישראל, אינו כשיר להנהיג את ישראל. נתניהו מתכוון להעביר את חוקי הדיקטטורה מיד לאחר הפגרה ולנצל את תקופת החגים כדי לחשל את הקואליציה ולאפשר לבן גביר להקים מיליציות לה-פמיליה חוץ משטרתיות שיפעלו באלימות לדיכוי הפגנות כנגד מתנגדי ההפיכה."

עוד הוסיפו כי "פניה של הקואליציה לדיקטטורה וחבריה מודיעים בריש גלי שמטרתם היא ״לשפר לאחור ולהתארגן מחדש לכיבוש היעד״. העובדה שהצעת החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים כבר הונחה על שולחן הכנסת ומוכנה לחקיקה מעידה כאלף עדים על כוונותיה האמיתיות של הקואליציה. אנחנו לא ניפול להונאה הזו, והמאבק שלנו ימשך בכל הכוח. לא נרפה ולא נירתע מהנסיונות להרדים אותנו ולשלוח גורמי טרור יהודי לפגוע בנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הם מתחו ביקורת קשה על נציגי האופוזיציה שהסכימו להידברות ואמרו כי "החלטתם של לפיד וגנץ להיכנס להידברות מבלי לדרוש את גניזת החקיקה ולוודא שלא תקומנה מיליציות אלימות נגדנו היא מזעזת ושערורייתית. ניהול משא ומתן עם מי שהדיח את שר הביטחון שלו רק כי התריע על סכנות ההפיכה המשטרית לצבא העם היא הפגנת חולשה, נרפות וניתוק מהציבור שנאבק בהפיכה ובחוקי הדיקטטורה."

לדבריהם, "תחושת הניצחון הכוזבת שתורמים לה לפיד וגנץ בחולשתם, לא תרפה את ידינו מלהמשיך במאבק עד לגניזה מלאה של החקיקה והוצאת מדינת ישראל ממצב של מדינת סף דיקטטורית. נכון לרגע זה יכולה הקואליציה בהתרעה של שעות להעביר בקריאה שלישית את השתלטות הממשלה על מינוי השופטים, ובתנאי איום מיידי וממשי זה אסור לנהל שום הידברות."

"אנו קוראים ללפיד וגנץ לחדול באופן מיידי מנכונותם להידברות מזויית אשר פוגעת במאבק ומודיעים בזאת שהמשא ומתן מטעמם לא מייצג אותנו. המאבק ימשך עד גניזה מוחלטת של חוקי הדיקטטורה ואנו קוראים לכל מי שהדמוקרטיה חשובה לו לצאת ולהפגין במוצ״ש בקפלן ובכל רחבי הארץ, ולהצטרף לכל יוזמות המחאה הנוספות." הדגישו מובילי המאבק.

ארגוני המאבק החתומים על ההודעה הם: ׳הדגלים השחורים – מצילים את הדמוקרטיה׳, ׳הדמוקרטים׳, ׳דוברי רוסית מוחים׳, ׳מחאת אנשי החינוך׳, ׳מאבק הנוער למען הדמוקרטיה׳, ׳מחאת הסטודנטים׳, ׳אין חינוך בלי דמוקרטיה׳, ׳קומי ישראל׳, ׳החזית הורודה׳, ׳הפורום החילוני׳, ׳דמוקרטיה עכשיו׳, ׳שלום עכשיו׳, ׳מהפך ישראלי׳, ׳צו 8 אזרחי׳, ׳אין מצב׳, ׳כהניזם, גזענות והומופוביה לא בבית ספרנו׳, ׳הצלת ישראל׳, ׳מחאת העם חיפה׳, ׳קריים מיניסטר׳, ׳מוזיקאים למען דמוקרטיה׳, ׳התנועה הדמוקרטית האזרחית׳, ׳אמהות נגד אלימות׳, ׳פעילי באר שבע והדרום׳, ׳לוחמי הצדק והדמוקרטיה׳, ׳סיירת לה״ב׳, ׳מוקד הפגנות הלוחמים׳, ׳מטה מאבק האקדמיה׳, ׳באנו לשקם – פיזיותרפיסטים נותנים גב לדמוקרטיה׳, ׳עולם התרבות בעד הדמוקרטיה׳, ׳מתכננים ואדריכלים למען הדמוקרטיה׳, ׳אין דמוקרטיה אין תרבות׳, הנוער המתעורר׳, ׳עו"סות דמוקרטיה׳ עובדות סוציאליות למען הדמוקרטיה, ׳מחאת הסופרות.ים והמשוררות.ים׳

הפגנה - מחאה - המהפכה המשפטית - תל אביב
צילום: מחאת הדגלים השחורים – מצילים את הדמוקרטיה

תגובה אחת

  1. אז מי מיצג אותכם אהוד ברק בעל המאה הוא בעל הדעה מי שמשלם לכם על בסיס יום עבודה

Back to top button