מבזקיםמשפטי/פלילי

המפכ"ל שוחח עם העיתונאים שהותקפו: "חופש העיתונות לא ייפגע, כל תלונה – תטופל"

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח לפני זמן קצר (שלישי) עם העיתונאי תאמר אלכיאני כתב "מקאן" תאגיד השידור הישראלי בערוץ 33 שהגיש היום תלונה במשטרה בגין תקיפה שעבר במהלך סיקור המחאה אתמול בירושלים.

המפכ"ל ששוחח מוקדם יותר היום עם העיתונאים שיראל ללום ויוסי אלי שאף הם הותקפו בעבודתם העיתונאית בהפגנות הדגיש בשיחה עם אלכיאני כי הוא רואה בחומרה רבה כל מקרה של אלימות כנגד עיתונאים וצוותי צילום.

מוקדם יותר היום החליט המפכ״ל כי לנוכח הצטברות מקרי האלימות נגד עיתונאים המסקרים את המחאות הוא יקיים דיון מיוחד בנושא במטרה לשפר את עבודת העיתונאים בשטח בבטחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המפכ״ל ציין בשיחה עם אלכיאני כי משטרת ישראל נוהגת באפס סובלנות לכל מקרה של אלימות והדגיש כי לסיקור העיתונאי יש חשיבות גדולה במדינה דמוקרטית.

אלכיאני הודה למפכ״ל על דבריו ועל החשיבות הגדולה שהוא נותן לנושא הטיפול באלימות וההסתה כנגד עיתונאים.

המפכ״ל אמר כי "חופש העיתונות לא ייפגע וכל תלונה בגין אלימות נגד עיתונאים וצוותי צילום מטופלת במטרה להביא למיצוי הדין עם התוקף. הודעתי היום שאקיים דיון בנושא האלימות נגד עיתונאים במטרה להביא לכך שכל עיתונאי יוכל לעשות את עבודתו בבטחה בכל מקום ממנו הוא משדר ומסקר. המחאה היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית אך לאלימות ננהג באפס סובלנות".

Back to top button