לבנוןמבזקים

כתב חיזבאללה תיעד: שחזור לוחמי צה"ל של חדירת המחבל שביצע את הפיגוע במגידו

עלי שועייב, כתב רשת אל מנאר המזוהה עם חיזבאללה פרסם היום (שלישי) בעמוד הטוויטר שלו תיעוד של לוחמי צה"ל הפועלים בגבול לבנון. מוקדם יותר הוא פרסם תמונות ולפני זמן קצר העלה סרטון וידאו שבו נראים הכוחות.

לטענתו, מדובר בשחזור של כוחות צה"ל במסגרת תחקיר שמתבצע על מנת להבין כיצד המחבל שביצע את הפיגוע במגידו חדר לשטח מדינת ישראל והגיע עד לכביש שבו הטמין מטען חבלה. הכתב ציין כי לא נעשה שימוש בסולם במהלך השחזור.

כזכור, הפיגוע התרחש לפני כשבועיים (ב-13 במרץ 2023) כאשר פיצוץ עז אירע כתוצאה ממטען שהוטמן בצד הכביש על ידי המחבל הלבנוני וגרם לפציעתו הקשה של שרף א-דין חמאיסי, בן 21, תושב הכפר סאלם שבעמק יזרעאל, שעבר עם רכבו בנתיב הנגדי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתחילת השבוע הותר לפרסום כי המחבל נעזר באופניים חשמליים על מנת להגיע למקום לאחר שחצה את הגבול מלבנון לשטח ישראל. גורם צבאי חשף לפני כשבוע כי המחבל השתמש בסולם וחדר דרך שביל נסתר, מה שחייב איסוף מודיעני מדויק על האזור לפני ביצוע הפעולה. בתחילת האירוע דווח כי הרקע לאירוע פלילי אך עד מהרה התברר כי מדובר במטען חבלה מסוג אחר שלא מאפיין גורמים פלילים והתחזק החשד כי מדובר באירוע טרור.

זמן קצר לאחר מכן הוטל צו פרסום גורף על המקרה ובמשך שעות רבות היה נאסר על כלי התקשרות למסור לציבור פרטים אודות המקרה שהתרחש.

כוחות גדולים פתחו בסריקות וביצעו חסימות של הצירים באזור. בכביש 899 שליד מושב יערה, כוחות שב״כ וימ״מ עצרו רכב חשוד. המחבל שישב ברכב כשעליו על פי החשד חגורת נפץ מוכנה להפעלה נורה למוות על ידי הכוחות. ברכב נמצאו אמצעי לחימה נוספים, בהם רימון רסס ורובה עם מחסניות.

חקירת האירוע נמשכת ומעורבותו של ארגון הטרור חיזבאללה עדיין נבדקת.

Back to top button