צרכנות

מהו ניהול לידים ומדוע הוא חשוב לחברה?

 ניהול לידים (פניות מתעניינים) הוא תהליך של איסוף וריכוז לקוחות פוטנציאליים. מעקב וקשר עם הלקוחות הללו יכול להופכם ללקוחות פעילים, משלמים. כשהמטרה הנה לייעל את תהליך המכירה ולשפר את יחס ההמרה של הפניות המגיעות ממתעניינים ומימושן לידי מכירות(סגירת עסקאות) . לפי חברת תכלית חדשנות עסקית במציאות העסקית כיום, כשהתחרות בין החברות גדולה, ניהול לידים הוא הכרחי עבור כל חברה המעוניינת לצמוח, להתפתח ולהתרחב. 

פניות של לקוחות יכולות להגיע ממקורות שונים: פרסום באתרים, קמפיינים שיווקיים, המלצות של לקוחות מרוצים וספקים, כנסים  או כל מפגש כזה או אחר עם אנשים, שמספרים על השירות או המוצר של החברה. צריכה להיות אפשרות למתעניין להשאיר פרטים לצורך קבלת מידע נוסף.

חשוב לזהות אלו מתעניינים הם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להפוך ללקוחות משלמים, ולהם לתת את העדיפות על פני האחרים. לשם כך נדרשת שיטה מסודרת לניהול הפניות. שיטה שתאפשר מעקב אחריהן (הפניות), פירוט של השיחות עם הלקוחות ומעקב חוזר עד לסגירה או לסיום טיפול. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערכת שמרכזת את פניות המתעניינים, מאפשרת לחברות לדעת היכן להשקיע את מאמצי המכירה שלהן  וממקדת אותן בפניות המבטיחות ביותר, כך גדל הסיכוי לבצע מכירות רבות יותר ולייצר הכנסות גבוהות.

יתרון חשוב נוסף,  ניהול הפניות מסייע להבין טוב יותר את רצון הלקוחות ולענות על הצורך בצורה הטובה ביותר. 

בנוסף, התהליך מצריך שילוב של אוטומציה במעקב אחר המתעניינים. מערכת אוטומטית חוסכת זמן ומגדילה הזדמנויות למכירה. תוכנה לניהול מתעניינים יכולה לספק תובנות חשובות לגבי הביצועים של צוותי המכירות, לזהות תחומים הטעונים שיפור ולשפרם. 

 לסיכום, ניהול לידים הוא חלק מהותי מתהליך המכירה של כל חברה, שרוצה להתייעל ולממש הכי טוב שרק אפשר את פוטנציאל המכירות שלה.

Back to top button