כלכלהמבזקים

מחריפה ההאטה במגזר העסקי: מדד מלניק למצב המשק לא השתנה בחודש פברואר

מדד מלניק למצב המשק לא השתנה בחודש פברואר 2023. מחריפה ההאטה במגזר העסקי. על פי המדד, התוצר של המגזר העסקי לא עלה כלל בחודש האחרון. מדד הפדיון בענפי המסחר והשירותים, המשקף את הביקושים המקומיים ובעיקר את הצריכה הפרטית, מתנדנד סביב רמה קבועה ומבטא בלימה של הצריכה הפרטית. מדד הייצור התעשייתי, המשקף את צד ההיצע של המגזר העסקי, ממשיך לבטא חולשה. מדד היבוא, המורכב בעיקר מתשומות לייצור מקומי, ממשיך לרדת. התפתחות זו מדאיגה משום שתלות הייצור המקומי ביבוא התשומות גדולה מאוד וירידת בו מנבאת ירידה עתידית בפעילות המגזר העסקי. מספר משרות השכירים במגזר העסקי ירד, אך עדיין לא ניתן לשייך זאת לחולשה בשוק העבודה.

רכיבי מדד פברואר כוללים: ירידה של 1.6% במדד הייצור התעשייתי בחודש ינואר, לאחר עלייה של 0.2% בחודש דצמבר; עלייה של 1.3% בפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש ינואר לאחר ירידה של 1.4% בחודש דצמבר; ירידה של 0.9% במדד היבוא בחודש פברואר, לאחר ירידה של 3.4% בחודש ינואר; וירידה של 0.3% במספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש דצמבר, לאחר עלייה של 1.2% בחודש נובמבר.

מדד מלניק, שפותח ע"י פרופ' רפי מלניק, מאוניברסיטת רייכמן, מאבחן בזמן אמת את רמת הפעילות ואת התפניות בפעילות המשקית בישראל. מדד מלניק מורכב מנתונים בסיסיים, שמתפרסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. Money exchange photo created by freepik – www.freepik.com

Back to top button