חדשות הארץמבזקים

"לארה"ב יש מקסיקנים, לנגב יש את הבדואים שיפתחו את התעשייה"

המיליארדר האוסטרלי, הארי טריגובוף, בן להורים ממוצא יהודי שברחו מרוסיה לסין מעורב בפעילות פילנתרופית ענפה. בישראל, פועל טריגובוף בין היתר בתחום קידום התעסוקה במגזר הבדואי ושיתוף הפעולה עם פארק 'עידן הנגב' והחממה ומרכז החדשנות המוביל בדרום- InNegev הפועלים בשיתוף פעולה אזוריים עם מועצה אזורית בני שמעון, עריית רהט ולהבים. מתפיסת פיתוח האקוסיסטם של כלל הנגב, שהופך את המיקום הגאוגרפי בנגב ליתרון תחרותי אל מול מרכזים עירוניים או מרחבים אחרים בעולם.

במהלך הביקור, סקר מר טריגובוף, יחד עם ארנון קולומבוס- מנכ"ל החממה, עימאד אל סאנע- מנכ"ל פארק 'עידן הנגב' וניר זמיר- ראש מ.א בני שמעון, את ההתפתחות של תשתית הסטארטאפים בנגב, נפגש עם נציגי חברות ההזנק במשרדיהם בחממת InNegev וסייר במרחב החדשני ובמעבדות הרובוטיקה החדשות. בנוסף, שמע על אופן גיוס והצמחת חברות סטארט-אפ בחזית הטכנולוגיה שייתנו מענה לאתגרי האקלים בשנים הקרובות, מתוך עשרות בקשות של יזמים שמתקבלות בשל ההכרה המובהקת ביתרונות והיכולות של החממה לתמוך בצורה אופטימלית בקידום מיזמים טכנולוגיים חדשניים. לדברי הארי טריגובוף: "אנחנו מאמינים שהנגב יהיה פורח. לארה"ב יש את המקסיקנים, לנו יש את כוח האדם פה בנגב- אוכלוסיה חשובה שצעיריה מקבלים הזדמנות לעתיד טוב יותר".

ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev : "לפני כ-6 שנים האזור הזה היה לא יותר מפוליגון קירח אבל הנעתו של מר הארי טריגובוף ומשפחתו הביאו לכך שהיום, מדובר באזור תעשיה פורח שהוריד את אחוזי האבטחה ברהט בלבד ב40 אחוזים. הפארק מחליף תעסוקה מסורתית בטכנולוגיות מתקדמות והייטק. מיזמים שמתחילים פה בחממה הופכים לחברות שמאכלסות את האונה הדרומית בפארק וימשיכו להעשיר את הנגב במוקדי תעשייה טכנולוגית. אנחנו גאים בשיתוף הפעולה ומצפים להמשיך בפיתוח הנגב"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רו"ח עימאד אל-סאנע, מנכ"ל 'עידן הנגב': "אנחנו שמחים לארח את הארי טריגובוף ומשפחתו שתורמים ומסייעים לאורך שנים, בין היתר במטרה החשובה של הקמת מרכז סוויצ' לצמצום פערים חברתיים ולסייע לאוכלוסייה הבדואית להשתלב במעגלי תעסוקה טכנולוגיים".

צילום: יח"צ אינגב
צילום: צבי תקשורת
אילוסטרציה. צילום: תנועת רגבים

Back to top button