חדשות הארץמבזקים

תעודת ציון לשבח לדיוויד שטרן שירה במחבל בחווארה: "אתה גיבור ישראל"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן העניק היום (רביעי) תעודת צל"ש לתושב איתמר דיוויד שטרן שהציל את אשתו כאשר מחבל ירה עליהם מטווח אפס בחווארה הצל"ש הוענק במהלך אירוע הרמת כוסית של הנהגות ישובי השומרון, הפתיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן את דיוויד שטרן והעניק לו תעודת ציון לשבח.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק את התעודה לדיוויד שטרן על התושייה שגילה כאשר מחבל ירה מטווס אפס על הרכב שהוא ואשתו רחל נסעו בו בכפר חווארה כשהיו בדרכם לירושלים. דייוויד, כשהוא פצוע מכדור בראש וביד, שלף את הנשק תוך שהוא פצוע, במצב לא פשוט ויירה ופצע את המחבל. הצטרף אליהם עוד קצין שגם ירה ופצע אותו, לאחר זמן הצליחו לתפוס את המחבל. כך דיוויד הצליח להציל את חיי אשתו וחיי נוסעים ברכבים שהגיעו לאחר הירי לזירה.

"אנחנו קודם כל מודים לקב"ה על הנס הגדול", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן, "כשהתעוררת בבית החולים, אמרתי לך אתה גיבור ישראל וכולם יודעים את זה וגם אשתו של דיוויד, רחל אישה גיבורה, הייתי איתה ברגעים הכי מתוחים שהיו לה בחיים, אישה גבורה מלאת אמונה מלאת כוח ועוצמה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במעמד הענקת התעודות השתתף גם סמח"ט שומרון סא"ל יונדב כהן, שאמר: "לימדת אותנו, את הצבא והאזרחים על חתירה למגע, על קור רוח, על השמירה על אשתך ועל כך אני אומר לך ישר כוח". להנהגת התושבים הוא אמר: "החוסן של התושבים, והעמידה לאורך השנים ולאורך כל האירועים שהיו פה, נותנים לנו כוח ואת האוויר במפרשים".

בתעודה שהוענקה לדייוויד כתוב: "ציון לשבח מוענק בזאת לגיבור ישראל דוד שטרן על האומץ והעוז במהלך פיגוע ירי בחווארה בתאריך כ"ו באדר 19 לשלישי על גילוי אזרחות למופת, פעולה בקור רוח, חתירה למגע, מוכנות לקרב, מקצועיות ונחישות מול המחבל, על גילוי מסירות נפש ראויה לציון בהגנה על השומרון ועל כל מדינת ישראל. השם עמך גיבור החיל".

תעודת הוקרה לדויד שטרן שירה במחבל בחווארה
צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button