מבזקיםמשפטי/פלילי

ישבו במסעדה ואחד התיקים שלהם נגנב – לא תאמינו איך הם איתרו אותו

במשטרת ישראל התקבל הלילה (חמישי) דיווח על גניבת תיק מצעירים בעת שישבו במסעדה במרכז ירושלים. שוטרי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים שהוזעקו למקום, איתרו את הצעירים כשהם מחזיקים בחשוד (59, תושב ירושלים) שניסה להימלט לאחר מעשה הגניבה, וביצעו את מעצרו.

מבירור המקרה עלה כי שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, בילו בבית עסק בשוק מחנה יהודה ובשלב מסוים הבחינו כי תיקו אישי של אחד מהם נעלם. בדיקה מהירה במצלמת העסק העלתה כי החשוד ששהה במקום עזב יחד עם התיק לאחר שגנב אותו. הודות לטכנולוגיה מתקדמת ותוכנת איתור האוזניות שהיו בתיק, הגיעו הצעירים אל מבנה שירותים ציבוריים שבקרבת מקום, שם הבחינו בחשוד מפשפש בתיק השייך להם ועל כן הזעיקו את השוטרים ומנעו את בריחתו של החשוד עד להגעת השוטרים למקום וביצוע המעצר.

החשוד הועבר לחקירה בתחנת לב הבירה והבוקר הובא בפני בית משפט השלום שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד ב-4 ימים, עד לתאריך 2.4.23.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה מציינים כי: ״במקרה זה תושיית הצעירים והשימוש המהיר בטכנולוגיה, הן מצלמות האבטחה והן תוכנת איתור האוזניות, הם שאפשרו את איתורו של החשוד והרכוש הגנוב, ובהמשך את מעצרו המיידי זמן קצר לאחר המעשה. הגנב כבר נתפס לאחרונה ע״י קצין משטרה בית מעשה גניבה אחר ואנו נפעל למצות עמו את הדין בגין כל מעשיו״.

כאמור זוהי אינה הפעם הראשונה שהחשוד נעצר ע״י המשטרה, ובימים אלו מתנהלת נגדו במשטרה חקירה בגין גניבות דומות. מוקדם יותר החודש בשעות הצהריים המאוחרות, הבחין קצין סיור מתחנת לב הבירה במחוז ירושלים, באדם שעורר חשדו בעת שהעביר חפצים שונים מתיק אישה אל תיק אחר שברשותו. כשניגש הקצין לברר את פשר מעשיו, הבחין כי החשוד מוציא מכיס מכנסיו מספר כרטיסי אשראי ומחזירם לתיק האישה. בדיקתם של הכרטיסים העלתה כי אלו אינם שייכים לו, ועל כן הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת לב הבירה.

השוטרים פעלו לאיתור המתלוננת שסיפרה כי מספר דקות קודם לכן בעת שישבה עם בתה בבית הקפה שברחוב יפו, הניחה את התיק בסמוך לרגלי השולחן שלצדו ישבה, ובשלב מסוים הבחינה כי התיק נעלם. בדיקה במצלמות העסק חשפה כיצד פעל החשוד שהסתייע ברגליו ובמטריה לצורך הגניבה (מצ״ב תיעוד).

החשוד נכלא והובא בפני בימ"ש. שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, אולם בימ״ש הורה על שחרורו בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית (שהסתיים), והחקירה בעניינו נמשכת במטרה למצות עמו את הדין.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך בטיפול ובמאבק בעבירות ועברייני הרכוש, למען שמירת שלום הציבור ורכושו."

צילום: דוברות המשטרה

6 תגובות

  1. כנה פעמים שהוא צריך לגנוב כדי שבית משפט יעצור אותו עד תום ההליכים???

Back to top button