טכנולוגיהמבזקים

סטארטאפ ישראלי חדש פיתח טכנולוגיית צילום חדשנית – וגייס מיליונים

חברת הסטארטאפ PxE Holographic Imaging, המפתחת מצלמות הדמיה הולוגרפיות, נחשפה עם גיוס Seed של 5.4 מיליון דולר בהובלת KDT – Koch Disruptive Technologies, קרן ההשקעות בטכנולוגיה של התאגיד האמריקאי Koch, ו- M-Ventures, קרן ההשקעות של חברת המדע והטכנולוגיה Merck. הגיוס החדש מצטרף להשקעת Pre-Seed של 1.1 מיליון דולר בהשתתפות M-Ventures, שיחד עם מספר מענקים מביאים את סך ההשקעות בחברה ל- 6.5 מיליון דולר מאז הקמתה.

טכנולוגיית ההדמיה ההולוגרפית של PxE מאפשרת לצלם תמונה צבעונית ברזולוציה גבוהה בשילוב תמונת אינפרא-אדום ומפת עומק ברמת הפיקסל מתוך צילום בודד עם פי 3 רגישות לאור משל מצלמה רגילה. בניגוד לפתרונות הדמיה תלת-מימדית אחרים שהם מורכבים, בעלי צריכת הספק גבוהה, ומספקים ביצועי עומק ירודים, גישת ההולוגרפייה הפסיבית של PxE מספקת נתוני עומק מדויקים במרחקים הנעים בין מיקרומטרים למאות מטרים. המצלמה מבוססת על גלאי CMOS סטנדרטי בשילוב שכבת אופטיקה הולוגרפית. ההולוגרמות שמצולמות על ידי הגלאי מפוענחות בזמן אמת על ידי האלגוריתם הדטרמיניסטי של PxE, אלגוריתם עם עומס חישובי הדומה ל-ISP של מצלמה רגילה.

הישימות הרחבה של הטכנולוגיה של PxE באה לידי ביטוי במגוון של לקוחות הפיילוט של החברה הכוללים חברות מובילות בתחומי מוצרי צריכה ואלקטרוניקה, תעופה וחלל, ומוליכים למחצה. החברה תשתמש בכספי ה-Seed Round כדי להמשיך בפיתוח בשיתוף עם לקוחותיה במטרה להשיג קווליפיקציה ראשונה למוצרי mass market בשנת 2025.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת PxE Holographic Imaging הוקמה בשנת 2019 על ידי המנכ"ל יואב ברלצקי, יזם עם רקורד של חשדנות טכנולוגית, וה-CTO יניר חייניק, בוגר תלפיות.

יואב ברלצקי אמר: "אנחנו מאוד שמחים שחברנו למשקיעים מעולים כמו KDT ו-M Ventures במסע שלנו להמציא מחדש את הצילום והחישה הדיגיטליים. סבב הגיוס הנוכחי מאפשר לנו להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי והעסקי של החברה וכך לשתף פעולה עם יותר לקוחות כדי לשלב את היכולות המשופרות של מצלמות PxE במוצרים שלהם".

יצחק סיגרון, מנכ"ל KDT ישראל, הוסיף: "מאז המצאת המצלמה הדיגיטלית לא היו שנויים משמעותיים בשוק ההדמיה. המצלמה ההולוגרפית של PxE יכולה לעשות מהפכה בשוק הזה עם פתרון שמוסיף צילום בתלת-מימד ואינפרה-אדום באותו מחיר וגודל של סנסורים סטנדרטים, ללא פשרה על איכות התמונה. […] אנו נרגשים לשתף פעולה עם יואב ויניר ולסייע בבניית חברה המגדירה קטגוריה".

צילום: PxE Holographic Imaging

Back to top button