מבזקיםצבא וביטחון

האלוף (במיל') מתריע: "ישראל עומדת על סיפה של מלחמה אזורית קונבנציונלית"

במשך שנים חוזר ומתריע האלוף (במיל') יצחק בריק על כך שצה"ל איננו ערוך למלחמה כוללת. כעת, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוא מזהיר כי "מדינת ישראל עומדת על סיפה של מלחמה אזורית קונבנציונלית שכמותה לא חוותה מאז מלחמת השחרור בהיווסדה של המדינה." בריק מדגיש כי זו "מלחמה שצה״ל והעורף לא הוכנו אליה." ומציין כי "המכה תהייה אנושה."

צילום: גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס

לדבריו של האלוף (במיל') יצחק בריק, "האמירה שהצבא היום בכשירות והסרבנות היא זו שתגרום להדרדרותו ולאי מוכנותו למלחמה, היא אמירה שמנותקת מהמציאות. האמת שעליה אני מדבר כבר שנים רבות היא שצה"ל בעשרים השנה האחרונות תחת פיקודם של חמישה רמטכ"לים הדרדר מתחת לקו האדום ואינו מוכן למלחמה רב זירתית."

בריק מציין כי "הצבא נמצא היום בשבר כפי שלא היה מעולם. מצבו החמור של צה״ל וחוסר כשרותו לא התחיל עם הקמת הממשלה ברשות הליכוד לפני שלושה חודשים, יחד עם זאת הסרבנות של אנשי המילואים שבאה לביטוי עם הקמתה של ממשלת הליכוד רק הוסיפה
שמן למדורה ומפוררת את השאריות של הלכידות, הערבות ההדדית איש לרעהו הרעות ואחוות הלוחמים, המוטיבציה ורוח הלחימה ופוגעת קשות ביכולת לשקם את הצבא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני תקווה שלאחר שסוכם לעצור את החקיקה הסרבנות תעבור מהעולם." אמר בריק והוסיף כי "פיטוריו של שר הביטחון גלנט הדליק תבערה גדולה , משום שמדובר באדם בעל נסיון פיקודי קרבי עשיר, שתרומתו לצה״ל לא יסולא בפז. גלנט היה שר ביטחון מצוין שקיבל אמון מלא מהרמטכ״ל ואלופי המטכ״ל. גלנט מבין היטב את הבעיות הקשות מאוד בו מצוי צה״ל והתכוון להיכנס לעובי הקורה ולהוציא את הצבא לדרך המלך, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון האלוף אייל זמיר והרמטכ"ל הרצי הלוי. פיטוריו של גלנט יגרמו לנזק רב בשיקומו של הצבא." הוא מדגיש.

"אינני רואה מועמד בליכוד שיכול להיכנס לנעליו, מצבו הרעוע של הצבא לא יוכל להמתין עד ששר הביטחון החדש ילמד מה זה צבא ללא שום יכולת השפעה מינימלית בטווח הנראה לעין, בעוד שהדחיפות של שר הביטחון להתמודד עם אי מוכנותו של הצבא למלחמה היא בסדר עדיפות לאומי ומידי." אמר בריק והוסיף כי "בימים אלה במקום להכין את עצמינו למלחמה האזורית שמאיימת על עצם קיומינו, אנחנו נלחמים איש ברעהו ולא קוראים את המפה על האסון הקרב ובא. ביום הדין יעמוד עם ישראל עירום ועריה ללא שום הגנה, מול טבעת חנק של 250 אלף טילים, רקטות וכטב"מים ועוד עשרות אלפי לוחמים שאיראן וגרורותיה הכשירו בעשרים השנים האחרונות סביב גבולותיה של ישראל. אנחנו מהמרים על חיינו, בנינו, נכדינו, חברינו ועל חיי עם ישראל כולו ומתנגחים זה בזה, כל גוש עם צדקת דרכו."

לסיכום אמר: "אני ממתין לראות האם הפולטיקאים יתעלו על עצמם ובדיונים של הצוותים בבית הנשיא תעמוד לנגד עיניהם טובתה של המדינה ואזרחיה ולא אינטרסים צרים אישיים ומפלגתיים. ויבינו שאויבינו מחכים לשעת הכושר להתקיפינו ולהשמידינו. זו איוולת שאין לה הסבר. חייבים למצות את השיח עד תום ולהגיע להסכמה רחבה. זה רגע היסטורי בחייה של האומה, לשבט או לחסד."

צפו: ראיון ב- TOV אקטואליה יהודית עם האלוף (במיל') יצחק בריק על האיום הגרעיני על ישראל

צילום: TOV אקטואליה יהודית / פלאש 90

Back to top button