מבזקיםספורט

הכדורגלן שרון ייני נבחר לשחקן ההוגן של העונה

קפטן קבוצת הכדורגל מכבי ת"א, שרן ייני, הוכתר היום (שישי) כשחקן ההוגן ביותר בכדורגל הישראלי מטעם וועדה מיוחדת ובהובלת ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט". ייני בן ה-36, שמשחק אצל הצהובים מ-2004 ועד היום, למעט שתי עונות בוויטסה ההולנדית, קיבל את "אות ההגינות" של הארגון, במה שהפך כבר למסורת, במסגרת משחקי "החלוץ", שנערכו באוניברסיטת ת"א.

יש לציין כי החל משנת 2014 – וכמעט לאורך עשור – הרימו בארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" את הכפפה והעניקו מדי שנה לכדורגלנים/ות או קבוצות את "אות ההגינות". גם השנה ב"חלוץ" המשיכו את המסורת ועשו זאת בעזרת ועדת היגוי מקצועית ומיוחדת שנבחרה מראש ואשר בחרה את הכדורגלן ההוגן בישראל. ייני, שנבחר בעבר לשחקן החברתי ביותר בליגת העל, הוא אחד השחקנים ההוגנים והאהובים, לא רק במכבי ת"א, אלא בכלל בכדורגל הישראלי. הרזומה שלו עשיר מאוד-מלך ההופעות של הצהובים במסגרת האירופית ובמהלך 17 העונות בהן שיחק במכבי, זכה ייני ב-14 תארים: חמש אליפויות, שני גביעי מדינה, חמישה גביעי טוטו ושני תארי אלוף האלופים.

ייני אמר על על קבלת הפרס: "תודה רבה על הבחירה המכובדת, אני מאחל לכם המון הצלחה הכי חשוב להינות ולהיות טובים אחד לשני, שתתקדמו ותעבדו קשה ותגיעו רחוק, שתהיו שחקנים טובים והוגנים- אנשים טובים אחד לשני, ותציבו סטנדרטים גבוהים כספורטאים, שחקנים ובני אדם". ניר אלון מצידו סיפר: "שחקנים לא צריכים לעסוק רק בחוזה, ההתמודדו’ על הוגנות אומרת הרבה שחקן לפני הכל הוא מודל לחיקוי. הבחירה של הוועדה הייתה קלה-ייני מודל לחיקוי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ועדה מיוחדת , שכללה את ראש חטיבת הספורט בהתאחדות ניר אלון, כתב ועורך בעיתון כלכליסט אוריאל דסקל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל קארין סנדל ומייסד ומוביל "החלוץ – חינוך דרך ספורט", עומר ליבנת, בחרה בייני. קפטן מכבי ת"א הקדים במרוץ את חנן ממן מהפועל חיפה, רועי גורדנה מהפועל באר-שבע וגיא מלמד מבני סכנין.

החל משנת 2014 בחרו בארגון "החלוץ" להעניק לכדורגלנים/כדורגלניות בארץ את "אות ההגינות", ספורט וחברה הולכים יד ביד לתפיסת החלוץ ולספורטאים יש תפקיד מלבד הספורט – תפקיד חברתי. ולכן בחרו להעניק אות לכדורגלן/ית/קבוצה המהווים מודל לחיקוי והבין את היותו דמות ציבורית. "יש לספורט כוח לשנות חברה ולקדם לערכי שוויון, סולידאריות, הוגנות וסובלנות" אמר מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת,: "התחלנו עם מפעל 'אות ההגינות' על מנת לחזק ולהעצים את השחקנים שבוחרים בחייהם בדרך של סולידריות והוגנות בספורט. אנו רואים במפעל זה, על אחת כמה וכמה בתקופה משוסעת זו, כדבר חשוב מאוד עבור הכדורגל בישראל, וכמגדלור עבור הכדורגלנים שרוצים לקדם חברה טובה יותר".

שרון ייני - בחירת השחקן ההוגן
צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

20 תגובות

  1. שירן השחקן ההוגן כבר 15 שנה
    וגם מפגין נגד הדיקטטורה
    כל הכבוד

Back to top button