חדשות הארץמבזקים

הזמרת קוראת לסיוע בינלאומי: 'ישראל נמצאת על סף הטרגדיה הקשה ביותר בתולדותיה'

הזמרת אחינועם ניני פועלת בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי כנגד המהפכה המשפטית שמנסה לקדם הממשלה. היא לוקחת חלק בהפגנות, מגיעה לראיונות באולפני טלוויזיה ואף פועלת לטובת ההסברה בעולם על המצב במדינת ישראל.

בסרטון וידאו ביוטיוב מסבירה הזמרת על המצב ועל תחושותיה. "היי, אני נועה. מה קורה בישראל? המצב לא טוב. אכן, ישראל נמצאת על סף הטרגדיה הקשה ביותר בתולדותיה הקצרה, גרועה מכל מלחמה עד כה: מותה של הדמוקרטיה שלה והתמוטטות המוחלטת של המערכת."

ניני הוסיפה כי "מה שנקרא "הרפורמה המשפטית" שאולי שמעתם עליה אינה אלא הפיכה לא דמוקרטית, בתפיסת כוח בלתי מוגבל על ידי ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי המורכבת מפושעים מורשעים, פנאטים משיחיים, אופורטוניסטים מושחתים ואולטרה-לאומיים, שפועלים נגד הדמוקרטיה ונגד אזרחי ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הזמרת ציינה כי "הרפורמה המשפטית" רצופה שקרים והיא למעשה ניסיון לערער ולשלוט בבית המשפט העליון, שבמקרה של ישראל הוא ה"בלמים והאיזונים" היחיד שיש לנו. בניגוד לדמוקרטיות אחרות, לישראל אין חוקה, בית נבחרים שני ומכשולים אחרים שעלולים להגביל את המפלגה בשלטון. ללא בית משפט עליון עצמאי, האזרחים נתונים לחסדי כל גחמה של הממשלה. במציאות, זה אומר דיקטטורה."

"איך זה קרה זה סיפור ארוך. אבל זה קרה. ועכשיו מאות אלפי ישראלים מכל קצוות החברה נמצאים ברחובות ומפגינים ברחבי הארץ ובעולם… וזה, כשלעצמו, מרשים, קרן האור היחידה בסיוט הזה. ההפיכה הממשלתית וחוקי הדיקטטורה המרושעים, שמזכירים את אירופה שלפני מלחמת העולם השנייה, הביאו טייסי קרב, חיילי מילואים, רופאים, עורכי דין, קהילת ההייטק, קהילת העסקים והבנקאות, קבוצות נשים, אמניות, קהילת הלהט"ב, שומרי מצוות מתונים. יהודים, משפחות שכולות, ניצולי שואה, פעילים מכל הסוגים ועוד, למחות בכוח שישראל לא הכירה מאז הקמתה לפני 75 שנה." אמרה.

אחינועם ניני. צילום: מתוך ערוץ היוטיוב / אלי כץ

אז מה זה אומר עבורכם?

ניני אמרה כי "קואליציות אנטי-דמוקרטיות מסוכנות של אופורטוניסטים פוליטיים, מנהיגים אוטוריטריים, פונדמנטליסטים דתיים, אולטרה-לאומנים ופושעים אכזריים זורעים הרס ברחבי העולם. כאשר דמוקרטיה כמו ישראל, שמספרה עולה בהרבה על גודלה מבחינת ההשפעה הגלובלית, נופלת קורבן לכוחות כאלה המתפרצים מבפנים, אפקט ההשפעה הוא עצום ומפחיד."

"מותה של דמוקרטיה הוא כמו וירוס התוקף את הגוף. זה לא רק הרסני, זה גם מדבק. באנלוגיה מושלמת למגפת קוביד 19, כל המדינות צריכות לא רק להיזהר ולהגן על עצמן… אלא גם להושיט יד ולעזור, בדיוק כפי שעשה העולם במהלך המגיפה, על ידי שיתוף ידע, מידע ותרופות. כי כולנו יודעים שווירוסים מתפשטים כמו אש וכל עוד אחד מאיתנו נגוע, אף אחד מאיתנו לא בטוח. עבור יהודים בכל מקום, המצב מורכב עוד יותר. ישראל הייתה ילדת אהבתו של העם היהודי, ניזונה, נתמכה ומוגנת על ידו, ביטוי של חלום קדום, הקשור אליו באופן מהותי ומשקף את הערכים והאתיקה. עבור אלה מאיתנו שגרים כאן, ישראל היא בית ולמרות המורכבות והאתגרים שבה, לא פחות מנס. עכשיו כל זה בסיכון. אם ההפיכה תצליח, היהודים יהפכו לפגיעים הרבה יותר מאי פעם." מזהירה ניני.

"ואז, ישנו העתיד של העם הפלסטיני, שכבר סבל כל כך הרבה תחת עשרות שנות כיבוש. הממשלה הנוכחית הכריזה מלחמה על השלום, מבטלת כל תקווה לפתרון שתי המדינות והותירה את העם הפלסטיני חשוף למעשי אלימות איומים ללא מושיע באופק. פצצת הזמן שהיא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מאיימת על יציבות המזרח התיכון כולו וככזה, של העולם כולו." אמרה.

מה אתם יכולים לעשות?

"אנו קוראים לחברינו ברחבי העולם להרים את קולם לתמיכה בהגינות, שוויון ודמוקרטיה. תדע ממשלת ישראל שהמהפכה הלא דמוקרטית שלה, הדיכוי, הקנאות והגזענות שלה אינם מקובלים על הקהילה הבינלאומית ואינם רצויים בגבולות שלכם. הודיעו לממשלת ישראל שלא תוכלו לנהל עסקים או פילנתרופיה כרגיל, אלא אם תיעצר ההפיכה הלא דמוקרטית הזו. וזכרו, הממשלה היא לא העם. אנחנו, העם, נלחמים למען דמוקרטיה וחירות… הערכים המשותפים שלנו. אנא תמכו בנו בכל דרך שתוכלו. אנחנו זקוקים לכם." קראה ניני לסיוע בינלאומי במצב המסובך אליו נקלעה מדינת ישראל.

18 תגובות

  1. מחבלת אני לא שמעתי את מה שאת ממציאה… או שאת שומעת מהתחת וזה מסריח לך באוזן 😎

  2. הרבה זמן לא שמענו עלייך וממך והאמת, לא היית חסרה, טיפשה כמו נעל🤮

  3. Ocúpate de cantar que para eso sos única, deja la política de izquierda y céntrate en lo que es tu profesión!!

Back to top button