מבזקיםמשפטי/פלילי

החשד לפיגוע בירושלים: קרב גרסאות בין המשפחה למשטרה – "הוא לא מחבל"

משטרת ישראל דיווחה הלילה (שבת) על פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים.

בהודעת המשטרה נמסר כי חשוד שעוכב לבדיקה על ידי שוטרי מרחב דוד שהוצבו באזור שער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, התנפל לפתע על אחד השוטרים שבדקו אותו, ניסה לחטוף את נשקו המאובטח שהיה על גופו ואף הצליח לבצע ירי עם האקדח.

בהודעת המשטרה נטען כי השוטרים שחשו בסכנה לחייהם נאבקו במחבל, ירו לעברו והוא נוטרל במקום. לא היו נפגעים בקרב כוחות המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום האירוע ומבירור זהות המחבל, כך על פי הודעת המשטרה, מדובר בתושב חורה בן 26 שלאחר הפיגוע גורמי רפואה קבעו את מותו.

בעקבות האירוע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, קיים הערכת מצב עם המפקדים, ובסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מפק מחוז ירושלים, דורון ידיד
צילום: דוברות המשטרה

הבוקר פורסמה ברשתות החברתיות גרסה אחרת השונה מזו של המשטרה וביישוב חורה הוכרז על שני ימי אבל.

גאדיר האני, פעילה חברתית וחברת הנהגה בתנועת עומדים מהנגב כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "ד"ר מחמד ח'אלד אלעסיבי בן 26 מחורה, נורה למוות בכניסה למסגד אלאקסא בירושלים, כי ניסה לעזור לצעירה שהמשטרה היכתה אותה. טענו שניסה לקחת נשק ונורה למוות. אל תאמינו לגרסת המשטרה, מחמד הוא בחור צעיר שסיים רפואה לפני שבועיים אין מצב שיבצע פ.י.ג.ו.ע…."

עוד הוסיפה האני, "אני מאמינה לעדים שהיו שם, ואם זה לא נכון, מחכה לסרטון (הרי על גוף כל שוטר יש מצלמה נכון? או כמו המצלמות אבטחה שלא עבדו כשאיאד אלחלאק נורה למוות בדם קר ?). בן גביר רוצה להבעיר את השטח, זה כבר ברור לכולנו, בלילה ובשעות הבוקר המוקדמות היום , סגרו כניסות למסגד, נכנסו למתחם המסגד רק כדי להפגין נוכחות ולהתגרות באנשים ואז להעביר את הרפורמה… תאמינו לי הכל קשור להכל".

עוד כתבה כי "מסתבר שמחמד ז"ל הוא בן של חברה שהכרתי אותה מהשנה הראשונה שלי בנגב, אני לא אכתוב על המשפחה שלו כי זה לא משנה. אך בחור שמחכה לו עתיד מוצלח לא עושה דבר כזה. יהי זכרו ברוך".

זירת פיגוע - העיר העתיקה - ירושלים
צילום: דוברות המשטרה

הפוסט של גאדיר האני זכה לתגובות רבות ושיתופים מה שהוביל את המשטרה להוציא הודעה ובה נכתב: "בשעות האחרונות מתפרסמים פרסומים כוזבים בכלי תקשורת ורשתות חברתיות ביחס להתרחשות הלילה בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. נבהיר שוב כי מבירור מעמיק של פרטי האירוע עולות העובדות הבאות:

• החשוד היה לבדו והוא עוכב לתשאול ע״י השוטרים אחרי זמן סגירת הר הבית.
• בשלב מסויים המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שביקש מהחשוד לצאת החוצה, וניסה לחטוף את האקדח המאובטח שהיה על גופו של השוטר.
• המחבל הצליח לקחת את האקדח ולבצע ירי של שני כדורים עם האקדח של השוטר, זאת תוך כדי מאבק פיזי של השוטר עמו- ירי שלמרבה המזל לא פגע באף שוטר או עובר אורח אחר.
• בתגובה מהירה של השוטרים שחשו בסכנה לחייהם- בוצע ירי לעבר המחבל והוא נוטרל במקום.
• חקירת פיגוע הירי הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מפקד מרחב דוד נצ״מ אבי כהן. צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע. צילום: דוברות המשטרה

משפחתו של ד"ר מוחמד אל-עסיבי דחתה בתוקף את גרסת המשטרה ואמרה: "הוא לא מחבל. אנחנו משפחה נורמטיבית לגמרי ונגד אלימות. אם הילד עשה משהו כזה כפי שהמשטרה אומרת אז שיפיצו את הסרטון של האירוע".

בעקבות האירוע, הודיעו ביישוב חורה על דיון חירום שהתקיים היום בשעה 14:00.

בהודעה שפרסם חאבס אלעטאונה ראש המועצה חורה נכתב: "בעקבות הפשע הנתעב שבן עירנו הטובה, ד"ר מוחמד חאלד אלעסיבי נהרג בידי משטרת ישראל באחד משערי מסגד אקצא הקדוש אמש, המועצה המקומית מטעם אנשי העיירה מביעה את תנחומיה מעומק הלב למשפחת ההרוג. אנו מבקשים ממנו רחמים ומחילה ולמשפחת האצולה להתאזר בסבלנות ולהתנחם מהאסון שפקד את כולנו.

אלעטאונה הוסיף כי "המועצה המקומית, מאשרת כי ד"ר מוחמד ז"ל, שסיים לאחרונה ללמוד רפואה ברומניה, עלתה נשמתו בחצרות המסגד הקדוש, מירי בלתי מוצדק. הטענה המפוברקת של המשטרה כי המנוח ניסה לחטוף נשק של אחד השוטרים, היא ניסיון להצדיק את פשעיה וסותרת את כל עדויות המתפללים הנוכחים בזירה."

לדבריו, "הירי בד"ר מוחמד אל-עסיבי, אדם מבודד שלא נושא דבר מלבד שטיח תפילה, הוא עבירה ברורה כלפי אזרחים חפים מפשע, תקיפה לא מוצדקת. מדובר בעדות נוספת להתנהלות הגזענית של משטרת ישראל נגד אזרחים ערבים והקלות בלחיצה על ההדק כשמדובר באזרח ערבי."

"לסיכום" אמר, "לאחר רצח ד"ר מוחמד חאלד אלעסיבי, המועצה המקומית, ההנהלה וחבריה, מכריזים על אבל רשמי בעיירה וסגירת משרדי המועצה וכל מוסדות הציבור, ליומיים היום, (שבת) ומחר (ראשון). המועצה המקומית מטילה ספק גדול באמינות הודעת משטרת ישראל ואנשיה וקוראת מיד להקים ועדת חקירה ניטרלית, כולל רופא משפטי על מנת לחקור את האמת על מה שקרה, ולהעמיד לדין את מי שירה בד"ר מוחמד חאלד אלעסיבי על המעשה הפזיז."

ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש תע"ל) הגיב לאירוע ומסר: "גם מוציאים להורג וגם משקרים. מה שקרה הלילה במסגד אלאקצא הוא רצח בדם קר של הצעיר מוחמד אלעסיבי שרק לפני שבועיים סיים לימודי רפואה. טענותיה של המשטרה לנסיון פיגוע הן טענות חסרות בסיס ועל המשטרה להציג את התיעוד שברשותה על מנת שהאמת תצא לאור. מה שקרה הוא ביטוי למדיניות מסוכנת של יד קלה על ההדק כלפי האוכלוסייה הערבית מצידה של המשטרה שעליה להיפסק מידית. דרישתנו היא לוועדת חקירה בלתי תלויה. דם ילדינו לא הפקר".

ד"ר מוחמד חאלד אלעסיבי שנורה למוות בעיר העתיקה בירושלים.
(שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים)

2 תגובות

  1. הוא מחבל וחצי !!המחבל מחורה !!! אין אמונה בם,גם אחרי 40 שנה בקבר !!!

Back to top button