מבזקיםמשפטי/פלילי

מה חושבת היועמ"שית על הקמת המשמר הלאומי? ואיך הגיב בן גביר?

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרסמה לפני זמן קצר תמצות של עמדתה בנוגע להצעת החוק להקמת המשמר הלאומי.

מדברי היועצת המשפטית לממשלה: "הצעת ההחלטה מבקשת להקים גוף שיטורי-בטחוני, שלשם ביצוע תפקידו יידרשו לו סמכויות ייחודיות ונרחבות הכרוכות בהפעלת כוח כלפי הפרט והגבלת זכויות יסוד. הממשלה מוסמכת לפעול להקמת גוף כאמור, ומדובר בהחלטת מדיניות המסורה לדרג המדיני."

"אולם, הצעת המחליטים לוקה בכך שמבחינה תהליכית היא מגלמת היפוך בסדר הפעולות ועבודת המטה הרגילים הדרושים לשם קבלת החלטת מדיניות חדשה, קל וחומר לגבי הקמת גוף ביטחון ואכיפת חוק חדש. על פי ההצעה, הממשלה מחליטה כבר עתה על הקמת גוף חדש ואף קובעת את ייעודו ותפקידיו, כאשר תפקיד הוועדה הבינמשרדית הוא יישום החלטת הממשלה." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתבה בהרב-מיארה: "זאת, עוד בטרם נערכה עבודת מטה שתגדיר את הצורך בגוף החדש, את ייעודו, את תפקידיו ומשימותיו, את שיוכו הארגוני, את דפוסי פעולתו ומקורות מימונו. בכך נראה כי החלטת הממשלה על הקמה של גוף מורכב שכזה ועל קביעת ייעודו ותפקידיו, לוקה בהיעדר תשתית עובדתית ומקצועית נחוצה, ומגבילה מראש את שיקול דעתה של הוועדה."

"לפיכך, על מנת לקדם את בחינת הקמת המשמר הלאומי כמבוקש נדרש כי מוקד ההחלטה יהיה בהנעת עבודת המטה הממשלתית הנחוצה לבחינת הנושא, לרבות לעניין עצם הצורך בהקמת משמר לאומי כגוף הפועל מחוץ למשטרה, ככל שזו הכוונה. דיון תפישתי-עקרוני שכזה, בשיתוף ובתיאום כלל הגורמים והגופים הרלוונטיים ועל בסיס תשתית עובדתית ומקצועית נאותה, לא נערך עד היום למיטב ידיעתנו." סיימה היועצת המשפטית לממשלה את דבריה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל. עברו כמעט שנתיים מאז אירועי שומר חומות בהם ראינו כיצד המשטרה לא מצליחה להגיב בצורה מהירה וחלקה, באותם ימים מדוע צריך באופן ברור משמר לאומי שיטפל בדיוק באותן בעיות. אין מי שיטפל הביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים. שוטרינו הנפלאים עושים ככל שביכולתם לתת ביטחון ומענה לאזרחים, אך הם עמוסים בעבודה ולא מסוגלים להגיע לכל דבר, כל שוטר שיוצא למשמרת יש עליו עשרות משימות, זה מטורף. לכן צריך את המשמר הלאומי. בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות."

ח״כ אריאל קלנר מהליכוד הגיב להתנגדותה של היועמ"שית: "ב'שומר חומות' הבא תבואו בטענות לגלי? כנראה שלא. וזה העיוות הגדול של שלטון המשפטנים האנטי דמוקרטי.
100% סמכות, 0% אחריות. הממשלה רוצה להתמודד עם 'שומר החומות' הבא ואז מגלה עוד חומה. לדעת היועמ"שית "המשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם זה". הבנתם למה הרפורמה כ"כ חשובה? אלה החיים שלנו!"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

2 תגובות

  1. לא מעניין מה חושבת היועמ"שית !!!! היא לא מעניינת אף אחד , ואף אחד לא סופר אותה !!!!

Back to top button