חדשות הארץמבזקים

פנייה חריגה לנתניהו: מנה את יריב לוין ל"אחראי על" בנושא הרפורמה המשפטית

יו"ר קבוצת נאמני ארץ ישראל בליכוד, עו"ד אביעד ויסולי, פנה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה כי ימנה את השר יריב לוין ל"אחראי על" ביחס לכל ההיבטים של הרפורמה המשפטית, לאור מסמך ניגוד העניינים האוסר על נתניהו לעסוק בנושא.

במסגרת הפניה כתב עו"ד ויסולי: "הרפורמה המשפטית היא המהלך המכונן והמהותי של הממשלה בראשותך אשר החלה בפעולתה בחודש ינואר 2023. הממשלה הלאומית שכוננה על ידך וקיבלה את אמון הכנסת, מבטאת את רצונם של כ – 2.5 מיליון בוחרי הימין, כמחציתם בוחרי הליכוד, אשר רואים חשיבות עליונה בחיזוק הדמוקרטיה במדינת ישראל באמצעות הרפורמה המשפטית, אשר תחדש את הפרדת רשויות ותבטל את ההגמוניה האנטי-דמוקרטית של בג"ץ על הרשויות המחוקקת והמבצעת."

"לרפורמה המשפטית יש צד תחיקתי ומשפטי עיקרי, ובהקשר זה היא נמצאת כמובן באחריות שר המשפטים, יריב לוין. ואולם, לרפורמה המשפטית יש גם השלכות והשפעות על משרדי ממשלה רבים (ואולי אף על מרבית משרדי הממשלה) ועל כן נדרש למנות לה "אחראי על" אשר ינווט, ירכז ויתאם את פעולות כל משרדי וזרועות הממשלה בנושא זה. באופן טבעי, ניתן היה להניח כי ראש הממשלה, שהוא בעל הסמכות השיורית והאחריות על כלל פעולות הממשלה אשר לא הוקצו במפורש למשרדי הממשלה מסוימים, יהיה גם בעל הסמכות בענייני הרפורמה המשפטית. ואולם, היועצת המשפטית לממשלה, ובעקבותיה בג"ץ, קבעו הסדר ניגוד עניינים לגביך, לפיו עליך להימנע מכל עיסוק אישי ברפורמה המשפטית, עקב ההליכים המשפטיים בהם אתה מעורב. " הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתב: "לפיכך, על הממשלה למנות שר אחר כ"אחראי על" בעל כלל הסמכויות לניהול, תיאום וביצוע מדיניות הממשלה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית. לשר האחראי יוקצו כל הסמכויות הנוגעות לרפורמה המשפטית על כל היבטיה, מתחילתה ועד סיומה. באורח טבעי, מן הראוי למנות לתפקיד את שר המשפטים ומ"מ ראש הממשלה, השר יריב לוין. החלטת ממשלה על מינוי השר לוין ל"אחראי על" מטעם הממשלה על ענייני הרפורמה המשפטית, לא רק שתאפשר לך לפנות את זמנך לעיסוק בנושאים אחרים, אלא גם תבטל את כל הטענות וההליכים המשפטיים נגדך הנוגעים למעורבותך ברפורמה המשפטית. בגדר טענות אלה הוגשו עתירות ובקשות שונות לבג"ץ, בהם נטען כי מעורבותך ברפורמה המשפטית סותרת את הסדר ניגוד העניינים שקבעו לגביך היועמ"שית ובג"ץ."

קבוצת "נאמני ארץ ישראל בליכוד" בראשות עו"ד אביעד ויסולי מונה אלפי חברי ליכוד ומאות חברי מרכז הליכוד הפעילים בכל הנוגע להתיישבות, ריבונות ושמירה על ארץ ישראל. הקבוצה פעילה מאד בבית הדין של הליכוד ובבג"ץ, בנושאי חוקת הליכוד ושמירה על האינטרסים של חברי הליכוד.

מכתב נאמני ארץ ישראל בליכוד לרהמ ממונה על הרפורמה המשפטית
בנימין נתניהו - יריב לוין
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button