מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון בפנייה דחופה לשרי הממשלה

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) במכתב דחוף לשרי הממשלה, הקורא להם להתנגד לקידום ההצעה להקמת משמר לאומי טרם שמיעת עמדות גורמי האכיפה והביטחון, בחינת חלופות נוספות והבנת משמעות ההצעה בקבינט המדיני-ביטחוני.

התנועה מציינת במכתבה את אזהרתו של המפכ"ל אשר הביע חשש מפגיעה חמורה בגופי ביטחון הפנים במדינה כתוצאה מקידום ההחלטה, בין השאר בשל פגיעה בבניין הכוח של המשטרה, כפילות במאמצים ופגיעה באחדות הפיקוד. עוד טוענת התנועה כי הקמת גוף ביטחון פנים חדש בעל סמכויות חופפות לגופי הביטחון הקיימים אשר סר למרותו של המשרד לביטחון לאומי והשר העומד בראשו, מעלה חשש כבד שמא השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה זרים לצורך הלגיטימי בהגנה אפקטיבית על אזרחי ישראל.

התנועה לאיכות השלטון מזהירה כי המשמר הלאומי תחת השר בן גביר עלול להוות כוח נפרס זמין ואיכותי לצורך ביצוע משימות שנויות במחלוקת, בעלות אופי פוליטי שתואמות את מדיניות השר ואת שיקול דעתו הבלעדי, ולכן קוראת לחברי הממשלה לשקול היטב את ההצעה, ולשמוע את עמדת גורמי המקצוע בטרם קבלת החלטה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "השר בן גביר נחוש לקבל משטרה פוליטית שתשרת את האינטרסים הפרטיים שלו, ומחזיק את כל המדינה כבת ערובה לכך. אנו סמוכים ובטוחים ששרי הממשלה לא יקבלו החלטה שיש בה חשש, ולו מזערי ורחוק ככל שיהיה, לפגיעה בביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, טרם בחינתה בכובד ראש ולאחר שקילת כל השיקולים הרלוונטיים ושמיעת עמדותיהם של אנשי המקצוע".

מכתב לחברי הממשלה בנוגע להקמת משמר לאומי
אליעד שרגא
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button