מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: במסגרת חברותו בארגון הטרור, תכנן להרוג שוטרים ולמות כ"שהיד"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עומר עבאדין, תושב בעיר כבן 22, וזאת לאחר שבמסגרת חברותו בארגון טרור תכנן לבצע פיגוע בישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הדס עמיר, במסגרת חברותו של הנאשם בארגון הטרור הכותלה האיסלאמית הוא נטל חלק בפעילות הארגון שכללה, בין היתר, תליית דגלים של חמאס ושל הכותלה האיסלאמית באוניברסיטת ביר זית, השתתפות באירועים של הארגון ולבישת סממני חמאס לאירועים אלה. במסגרת פעילותו, בשנת 2021 הצטרף הנאשם לביקור תמיכה של הארגון בביתו של המחבל מונתצר שלבי, שביצע פיגוע ירי בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שניים נוספים. על פי כתב האישום, במהלך שנת 2022 שוחח הנאשם באמצעות הפייסבוק והטלגרם עם אדם אשר כונה "ח'אלד חאמד" וציין בפניו כי הוא פלסטיני המתגורר במחנה פליטים סמוך לביירות בלבנון וכי הוא חלק מארגון החמאס. השניים סיכמו לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות במהלכו ימותו שוטרים ובתמורה לכך ח'אלד יעביר לנאשם תשלום כספי. בהמשך לקשירת הקשר ולצורך יישום התכנית לבצע פיגוע, תכנן הנאשם לבצע פיגוע ירי אל עבר אוטובוס של שוטרים שעובר דרך שער המוגרבים בדרכו לאל אקצה, להרוג שוטרים ולמות כשהיד, זאת מאחר והשוטרים מפריעים למתפללים באל אקצה. כמו כן, במהלך חודש דצמבר 2022, ביצע הנאשם מספר חיפושים בטלפון שלו כאשר הוא משתמש במילים, בין היתר, "מטען נפץ", "שאלות בנושא עונש הרצח באסלאם" ו-"דין הריגת נפש ודין מבצעה". כחודש לאחר מכן הנאשם החליט שלא לבצע את הפיגוע אך נותר בקשר עם ח'אלד.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ וקשר למעשה טרור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
דגל חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button