חדשות הארץמבזקים

גיבור ישראל נגד סרבנות: "נשבעתי ביום פקודה כי אניף את דגל המדינה ואהיה חומת מגן"

לאור המחלוקת והשסע הציבורי, הערב (ראשון) התקיימה עצרת וטקס אחדות סביב צה"ל ומדינת ישראל ברחבת מוזיאון תל אביב מול שער שאול של הקריה במעמד שבועה מחודש לצה"ל ומדינת ישראל בהובלת אלפי קצינים, מפקדים ומשרתי מילואים. במהלך האירוע התקיים טקס שבועה מחודש לצה"ל ומדינת ישראל בראשות גיבור ישראל, תא"ל בדימוס אביגדור קהלני לצד מפגן שרשרת מגן אנושית.

מדברי גיבור ישראל, תא"ל אביגדור קהלני: "באנו לכאן מכל המחנות ומכל צבעי הקשת לנסות ולהדליק זרקור אדום מול עינינו. אנחנו בתקופה קשה של מאבקים פנימיים בתוך החברה הישראלית. בואו ונעצור לרגע את המאבק ונשב יחד סביב שולחן עגול נסתכל אחד לשני בעיניים וננסה יחד לפתור את הבעיות והסוגיות שמהוות מחלוקת".

"נשבעתי כי ביום פקודה אניף את דגל המדינה ואהיה לה חומת מגן. היום הזה הגיע מהר והתייצבתי בחוד החנית. הייתי מחליף לאבי מולידי ולחבריו שהקימו את המדינה יש מאין. יותר מכל ידעתי צה"ל הוא צבא ההגנה לישראל וישראל זה כולנו כאן. במלחמות ישראל בם לקחתי חלק הייתי על הטנק הראשון לא שאלתי שאלות ידעתי שעלי להגן על העם שלנו היושב מאחור במקלטים מאזין לרדיו ברעדה וחושש שניכשל או לא נעמוד במשימה. ואז נשבעתי כי נשבעתי שאני ביום פקודה אניף את דגל המדינה ואהיה לה חומת מגן". הוסיף קהלני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "נולד כאן דור חדש אל מציאות חדשה כדברי קהלת "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת". מצווה הדור החדש לקבל מאתנו את הדגל ולהניף אותו אל על כפי שהוא עושה זאת ללא סימני שאלה. המטוס, הטנק, הספינה, החייל והמכונה לא צבועים בשחור לבן אלא בכחול לבן. בואו נשאיר את הצבא מחוץ למחלוקות כי צה"ל הוא צבא ההגנה לישראל ואנחנו כולנו ישראל – היום נחזור אל המקורות והימים שנשבענו למדינה".

לסיום, אמר: "נרגש אני לחזור אלפיים שנות לאחור עת עמדתי על המצדה ונשבעתי אמונים לצה"ל ולמדינה ועתה אקריא את השבועה שכולנו נשבענו – אני נשבע ומתחייב בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל, לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים. לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעותו של צבא ההגנה לישראל, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל: אני נשבע! אני נשבע! אני נשבע!".

אביגדור קהלני
צילום: מאיר אליפור
אביגדור קהלני
צילום: מאיר אליפור
אביגדור קהלני
צילום: מאיר אליפור
צילום: לביא תצלומי אוויר בע"מ

Back to top button