חדשות הארץמבזקים

"אין לאיש מאיתנו את הזכות המפוקפקת לסכן את יציבותו וחוסנו של צה״ל"

לאור המחלוקת והשסע הציבורי, הערב (ראשון) התקיימה עצרת וטקס אחדות סביב צה"ל ומדינת ישראל לצד שבועה מחודשת לצה"ל ומדינת ישראל בהובלת אלפי קצינים, מפקדים ומשרתי מילואים ברחבת מוזיאון תל אביב מול שער שאול של הקריה. במהלך האירוע התקיים טקס שבועה מחודש לצה"ל ומדינת ישראל בראשות גיבור ישראל, תא"ל בדימוס אביגדור קהלני לצד מפגן שרשרת מגן אנושית. מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, יצחק ג׳רי גרשון, נשא דברים במהלך הטקס.

מדברי גרשון: "אחריות עצומה מונחת לפתחי דורנו. אין לאיש מאיתנו את הזכות המפוקפקת, לסכן את יציבותו וחוסנו של צה״ל ולהשפיע בכך על עתידה ביטחונה והמשך קיומה של מדינת ישראל. מדינת ישראל הוקמה ובצדק כבית הלאומי של העם היהודי, היום 75 שנים מותר ונכון לומר, היא גם בית מכיל לכל אזרחיה, ללא הבדל דת, מין או גזע – מדינת ישראל היא המבצר של כל אזרחיה. למבצר הזה, שהוא ללא ספק ארמון מפואר יש חדרים רבים, היכולים להכיל כל שוני, אבל יש בארמון הזה גם מרחב משותף, מרחב של סבלנות וסובלנות, מרחב שמחייב אותנו לראות אחד את השני להתחשב ולכבד אחד השני. המרחב הזה מאופיין בזרמים שונים, בדעות ובתפיסות עולם שונות. ריבוי דעות הוא סימן היכר לעוצמה. השוני הזה יוצר את השלמות, השוני הזה הוא מקור לגאווה, הוא במידה רבה מגדלור עבור העולם כולו".

"למול שכנים קרובים ורחוקים המשחרים לטרף, אסור לאיש מאיתנו לערער את יסודותיה של החומה. צה״ל כחומה, מבטיח את קיומו של כל יהודי באשר הוא, מבטיח את יציבותו ושגשוגו של המרחב הפנימי, עבור כל אזרחי ישראל. השרות בצה״ל הוא חובה על פי חוק, ויחד עם זאת אנו רואים בשירות זכות גדולה ומימוש ההבטחה לדורות של יהודים שנרדפו, הבטחה לששת המיליונים מבני עמנו, שהובלו כצאן לטבח – לעולם לא עוד". הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "במשך אלפי שנים מכל קצוות תבל התפללנו: לשנה הבאה בירושלים הבנויה. כנגד כל הסיכויים, הפכה מדינת ישראל למושא להערצה בעיני מרבית מדינות העולם, גם מדינות האזור החלו לראות בישראל יותר פתרון מאשר בעיה. בלי צה״ל, צבא עם ממלכתי, מעל ומחוץ למרחב הפוליטי, אין מדינת ישראל, אין דמוקרטיה. מערכת הביטחון וצה״ל בראש, כפופים על פי חוק לממשלה נבחרת, פעם כזאת ופעם אחרת, ואף על פי כן, צה״ל שואב את כוחו מן העם, מצדקת הדרך, מן החוק, מרוח וערכי צה״ל. אלה מהווים את היסודות המחזיקים איתן את החומה החוצצת בין האיומים לבין אזרחי ישראל כולם".

יצחק ג׳רי גרשון
צילום: מאיר אליפור

Back to top button