מבזקיםמומלצים

החלטתם לפתוח עסק? כך תעשו את זה בצורה נכונה ובטוחה

חשבתם על זה והחלטתם לפתוח עסק. אז חשוב לזכור שפתיחת עסק הוא תהליך מורכב שדורש תכנון מסודר ומקיף. הנה כמה צעדים שיכולים לסייע לך לפתוח עסק:

בחרו בתחום – ראשית יש לבחור את התחום ולברר בדיוק מהם המרכיבים הדרושים על מנת להפעיל עסק כזה. חשוב לדעת שלכל עסק יש צרכים אחרים וכמובן שהמשמעויות שונות הן מבחינה כלכלית ועסקית. יש לוודא שיש ברשותכם את כל הידע הנדרש או לפחות מישהו בעסק שידע לתת מענה בתחום ללקוחות שיבקשו מכם את השירותים. חייבים לבצע בדיקת שוק, כלומר מי קהל היעד שלכם וכמה מתחרים יש לכם בתחום זה.

כתבו תוכנית עסקית – מדובר במסמך המרכז את כל המידע הרלוונטי הכי חשוב של עסק, הכולל מטרות / יעדים , תוכניות פיננסיות ותכניות שיווקיות. זה חשוב לצורך השגת מימון ופיתוח של העסק.

בחרו מבנה משפטי – כדי לפתוח עסק, חשוב לבחור במבנה המשפטי המתאים כגון עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה מוגבלת, חברה בע"מ, וכן הלאה. כדי להבטיח עמידות משפטית ולהפחית את האחריות האישית שלכם בעסק, כדאי להתייעץ עם עורך דין או רואה חשבון בעניין זה.

בחירת מיקום – חשוב למצוא מקום מתאים לעסק, בהתאם לתחום ולקהל היעד. תבחרו במיקום המספק נגישות לקהל הלקוחות, וגם מתאים לצרכי העסק ולתקציב שלכם.

השגת רישיון עסק – זה עשוי להיות דרישה מחייבת בחלק מהתחומים העסקיים. לפי התחום והמיקום, עלולים להיות דרישות מיוחדות כמו רישיון מקצועי או רישיון של הרשות המקומית, כמו כן אם מדובר בעסק של מזון אז תצטרכו גם תעודת כשרות. חשוב לוודא שיש לכם את כל הרישיונות הדרושים לפני שמתחילים את פעילות העסק.

הקצאת משאבים – זהו השלב הבא בתהליך פתיחת העסק, וכולל משאבים כמו הקצאת תקציב, גיוס תומכים, גיוס עובדים ורכישת ציוד. חשוב לקבוע תקציב ולפעול בהתאם אליו כדי להבטיח יציבות פיננסית לעסק.

פתיחת חשבון בנק – כדי לקבל תשלומים מלקוחות ולפעול בצורה מקצועית, חשוב לפתוח חשבון בנק עסקי. זה עוזר להפחית את העסקאות במזומן ומאפשר צפייה וניהול עסקי מקצועי ויעיל. שימו לב כי יש עסקים שמנהלים את העסק יחד עם החשבון הפרטי שלהם וזו טעות גדולה. חובה שתהיה הפרדה בין החשבון הפרטי לעסקי גם כדי למנוע תסבוכות כלכליות שונות וגם על מנת לקבל תמונת מצב אמיתי על העסק.

פיתוח תכנית שיווקית – יש להכין תכנית שיווק המפרטת את כלי השיווק שתשתמשו בהם כדי לפרסם את העסק שלכם לקהל היעד. זה עשוי לכלול שיווק דיגיטלי – פרסום כתבות ממומנות באתרי תוכן שונים ברשת האינטרנט, מודעות ממומנות במנועי חיפוש כמו גוגל וברשתות חברתיות.

חשבונאות – זהו החלק החשוב בפעילות העסק וחשוב לתכנן את זה מראש. כאשר אתם פותחים עסק, חשוב לוודא שיש לכם מערכת חשבונאות מספקת ויעילה. כדי לעשות זאת, כדאי לבחור בתוכנת חשבונות כמו תוכנת סאמיט – מערכת ניהול ששומרת על הכסף שלך או לפנות למומחה חשבונאות.

תוכנת סאמיט - שווה לנסות, זה בחינם

המומחה יוכל לסייע לכם בפיקוח על החשבוניות והחשבונות של העסק, וכן לספק לכם עזרה בתכנון תקציב, ניהול תשלומי מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי ועוד. כמו כן, כדאי להתאים את התוכנה שלכם לצרכי העסק ולעשות את זה באמצעות בחירה בתוכנה מתאימה כמו סאמיט הכוללת בתוכנה את כל הרכיבים הנדרשים לעסק שלכם ובעלת ממשק משתמש בעברית, ידידותי נוח ופשוט לתפעול. תוכלו לנסות את מערכת הנהלת חשבנות בחינם לגמרי עד 10 פעולות בחודש!

בנוסף, חשוב לבצע את הניהול הכספי של העסק עם דיוק ולהקצות זמן מספיק לביצוע עקבי של המשימות הכספיות של העסק. כמו כן, חשוב לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות של העסק בצורה יומיומית כדי לוודא שהוא יכול להתפתח ולצמוח בצורה יציבה ובריאה.

דואר אלקטרוני: [email protected]

מעוניינים לשמוע על מגוון דרכים לקדם את העסק שלכם?

השאירו פרטים וקבלו יעוץ עסקי בחינם!

Back to top button