חדשות הארץמבזקים

הממשלה אישרה: מקימים קבינט סביבה – "בדרך לחוק אקלים לישראל"

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) את הצעת השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, והחליטה על הקמת ועדת שרים חדשה לענייני סביבה ואקלים, בראשותה. נושא הקמת קבינט אקלימי זה, הוא אחד מהסעיפים בחוק האקלים שהמשרד להגנת הסביבה מקדם את חקיקתו.

החלטות מדיניות בענייני סביבה ואקלים, כמו גם יישום שלהן, ובכלל זה יישום התוכניות הלאומיות המטילות חובות על משרדי הממשלה לפעול בתחומי אחריותם – מחייבים שיתוף פעולה ותיאום ממשלתי.

על כן, המשרד להגנת הסביבה הוביל להקמת ועדת שרים לענייני סביבה ואקלים, אשר תשמש כמסגרת תיאום בין כלל הגורמים שפעילותם נוגעת לנושאים אלה, כדי לטייב את פעולותיה של הממשלה בכל הנוגע להשלכות שיש לנושאים אלה על המשק, החברה והסביבה בישראל. בכוחה של ועדת שרים זו לגשר על פערים בין עמדות משרדי הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרכב ועדת השרים: השרה להגנת הסביבה – יושבת ראש הוועדה; השרה להתיישבות ולמשימות לאומית; שר האנרגיה והתשתיות; שרת התחבורה והבטיחות בדרכים; שר החקלאות ופיתוח הכפר; שר הכלכלה והתעשייה; שר הפנים; שר הבינוי והשיכון; השר לביטחון לאומי; שר הבריאות; השר למדע, לטכנולוגיה ולחדשנות. ראש המטה לביטחון לאומי יהיה מוזמן קבוע בוועדה, ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, יהיה הממונה על מעקב אחר ביצוע החלטות ועדת השרים.

סמכויות ועדת השרים יהיו לעסוק בתיאום בין משרדי הממשלה בכל הנוגע לפעולות להגנת הסביבה ומניעת מפגעים, לרבות הטיפול בחומרים מסוכנים וכן בכל הכרוך בנושא היערכות לשינוי אקלים. בנוסף, הוועדה תדון ותעקוב אחר התוכניות הלאומיות להיערכות והסתגלות לשינויי אקלים שאותן נדרשים משרדי הממשלה להכין מכוח החלטות הממשלה שהעביר המשרד להגנת הסביבה בנושא זה ולוחות הזמנים שהציב, וכן לעקוב אחר יישום המחויבויות הבין-לאומיות הנגזרות מאמנת האקלים של האו"ם, מההחלטות ומההסכמים מכוחה.

ארכיון. צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button