חדשות הארץמבזקים

מכרז חדש וענק: הופכים את יהודה ושומרון למעצמה אנרגטית

אשכול יהודה ושומרון יצא במכרז חדש להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל על גגות מבני הרשויות המקומיות ועל גבי קירוי שטחים ציבוריים ברחבי יהודה ושומרון.

השטח הכולל המוצע במכרז הוא 1,541,373 מ"ר, הפרוס ברשויות יהודה ושומרון ונקבע לאחר מיפוי גגות באמצעות תצלומי אוויר שערך האשכול במהלך שנת 2022. ההספק המתוכנן של כלל המערכות הסולאריות המוצעות במכרז הוא של כ- 173.6 מגה, עלות הקמתן כ-750 מליון שקלים והן עשויות להניב כ-120 מליון שקלים בשנה.

באשכול יהודה ושומרון רואים בפרויקט התקנת הפאנלים הסולאריים מנוף כלכלי לרשויות המקומיות שיקדם אנרגיה ירוקה ויהווה אפיק הכנסה ממכירת החשמל, כאשר היתרון באיגוד המכרז תחת האשכול הוא ניצול היתרון לגודל על מנת לספק לרשויות מחירים טובים יותר וספקים איכותיים יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרשויות המשתייכות לאשכול הן מעלה אדומים, מודיעין עילית, ביתר עילית, מ.א בקעת הירדן, מ.א מגילות ים המלח, מ.א מטה בנימין, מ.א שומרון, מ.א הר חברון, אלקנה, בית אל, קרני שומרון, קדומים, גבעת זאב, שער שומרון, אורנית, עמנואל, אלפי מנשה, עמנואל והר אדר.

מנכ"לית אשכול יהודה ושומרון קרן גפן: "אנחנו רואים את עצמנו כחלק מהמערכה לייצור אנרגיה מקיימת וכחלק מהכוחות המסייעים למדינה לעמוד ביעדיה. אנו מעוניינים למצות כל פוטנציאל של שטח, הן כדי לסייע בייצור אנרגיה ירוקה והן כדי לחזק את תפקיד הרשויות המקומיות כיצרני אנרגיה של מדינת ישראל. תכנון וניהול משק אנרגיה חכם ביהודה ושומרון הכרחי להמשך התפתחות ההתיישבות הן במגורים והן בתעשייה. המכרז הוא חלק ממהלך אסטרטגי נרחב שהאשכול מוביל על מנת לספק מענה אזורי בתחום זה במרחבי יהודה ושומרון".

פאנל סולרי - פועל - התקנה
אילוסטרציה
פאנל סולרי - פועל - התקנה
אילוסטרציה

Back to top button