חדשות הארץמבזקים

מרתיח: עשרות פורעים ערבים עלו לגבעת אוהבי-יה – מאות ספרי קודש עלו באש

עשרות פורעים ערבים מהכפר צוריף עלו היום (שני) בשעות הצהרים על גבעת אוהבי-יה שבגוש עציון, השחיתו ציוד רב והציתו את המבנים בגבעה – ביניהם בית המדרש שהכיל מאות ספרי קודש שנשרפו כליל.

ההתקפה הערבית מגיעה על רקע חיסולו של המחבל תושב הכפר שביצע את פיגוע הדריסה בצומת בית אומר, בו נפצעו שלושה לוחמי צה"ל באורח קשה ובינוני.

מאיר שמחה, תושב הגבעה סיפר: "הפורעים הערבים חדרו לתוך שטח הגבעה והציתו באמצעות בנזין בית אחר בית. הכל נשרף, וגם בית המדרש עלה באש יחד עם מאות ספרי הקודש שהיו בו. רק לאחר כמה דקות הצלחנו בעזרת תגבורת של תושבים להדוף את הפורעים בחזרה. המראות פה מזעזעים ואנחנו עוד מתקשים לעכל אותם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "הצבא הגיע רק לאחר זמן ממושך ולא מילא את תפקידו להגן על הגבעה. לא צריך להיות גאון או איש מודיעין בכיר כדי לדעת שיממה אחרי פיגוע שיצא מהכפר האזור יבער. הצבא נכשל פה כישלון חרוץ".

"האירוע הקשה היום תוצאה של מערכת ביטחון שהתבלבלה בין אויב לאוהב. אם מערכת הביטחון היתה משקיעה חצי מכמות המשאבים שהקדישה לרדיפת הגבעה ואנשיה בשנתיים האחרונות – במניעת טרור מכפר המרצחים צוריף, גם פיגוע הדריסה וגם ההתקפה על הגבעה היו נמנעים. אנו קוראים למערכת הביטחון ולשרי הממשלה לעצור עוד היום את הפורעים ולמצות עמם את הדין במלוא החומרה", הוסיף.

גבעת אוהב-יה - יהודה ושומרון
צילום: ללא קרדיט
גבעת אוהב-יה - יהודה ושומרון
צילום: ללא קרדיט
גבעת אוהב-יה - יהודה ושומרון
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

3 תגובות

  1. אסור היה לתת לדתיים לנהל את המשטרה. אען להם מושג במערכות צבאיות ומשטרתיות. אינם מסוגלעם לנטרל בחוכמה את נטים לעומתיים בזבוז זמן. בן גביר צריך עזרה

Back to top button