חדשות הארץמבזקים

10,000 משפחות: חלוקת הענק ההיסטורית של 'קמחא דפסחא' הגדולה בישראל

כעשר אלף משפחות ברוכות ילדים תושבות העיר בני ברק, יסבו השתא בס"ד לשולחן הסדר כבני מלכים עם צרכי החג במילוי ובהרחבה, לאחר השלמת חלוקת הענק ההיסטורית של 'קמחא דפסחא' הגדולה בישראל, במבצע ענק וחסר תקדים שקיימה עיריית בני ברק בשיתוף 'קרן רכניץ', לחלוקת צרכי הפסח בהרחבה וביד נדיבה לכ-10,000 משפחות תושבות העיר, שכללה פירות וירקות ביד נדיבה ובהרחבה, מוצרי יסוד, חד פעמי לחג בהרחבת הדעת.

הפרויקט הכביר שהתקיים ביוזמת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין כלל חלוקת ענק שהתקיימה בסדר מופתי בחמישה מוקדים בעיר, כאשר אלפי המשפחות הגיעו למוקדים שנקבע להם מראש, ובאמצעות כרטיסים מיוחדים עברו בין העמדות וקיבלו לידן את צרכי החג בצורה מסודרת ובמאור פנים.

קדמו לחלוקה, ימים ארוכים של הערכות, כאשר כל משפחה הזכאית למענק בהתאם למבחן הכנסה (5 נפשות ומעלה וזכאות ל90% הנחה בארנונה בשנה החולפת), קיבלה הודעה מסודרת, כאשר אתמול משעות הבוקר המוקדמות ניתן האות והחלה חלוקת הענק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ניצח על חלוקת הענק במוקד החלוקה המרכזי ברחבת העירייה, כשהוא משתתף אישית בחלוקה ובסיוע להמוני המשפחות שיזכו לפסח בכבוד כבני חורין. ואכן היה זה מחזה מרנין, לראות בכל קצווי העיר זרם בלתי פוסח של משפחות הנושאות לביתן שפע כביר ונדיב של צרכי החג במילוי ובהרחבה, נתינה שזכתה להד כביר ולשבחים יוצאי דופן.

כזכור, לפני ימים ספורים הודיע ראש עיריית בני ברק בישיבת מועצת העיר, על מתווה חלוקת ה'קמחא דפסחא' כפתיחת אירועי שנת המאה לייסודה של העיר, הצעה שזכתה לשבחים רבים ולהערכה גורפת כמי שתתן תמיכה ואורך נשימה לאלפי משפחות בעיר, בפעילות רווחה דחופה וראשונה במעלה.

את מערך החלוקה הענקי הובילה לשכת ראש העיר בניצוחו של מנהל הלשכה הרב גדליה סילמן שמסר נפשו לנושא, כשלצידו צוות ענק העושה לילות כימים ומפעיל מרכז לוגיסטי ענק עם מאות מתנדבי שינוע, אריזה והובלה של עשרת אלפים ערכות בפרוייקט שהיקפו טרם נראה עד כה.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין הביע את התרגשותו ממבצע אדיר זה וציין כי "בני ברק מחוללת היסטורייה של ממש זו השנה השנייה. כאשר כעשרות אלפים משפחות זוכות לתמיכה ממשית ולסיוע כולל בצרכי החג, בזכות השותפות וההשקעה העירונית יחד עם נדבת הלב המיוחדת של 'קרן רכניץ' שזוכה לסייע לתושבי העיר באופן מעורר השתאות, מניבה יחדיו בשורה מיוחדת ואמירה מהדהדת של בני ברק כעיר ואם בישראל: כל דכפין ייתי ויפסח".

חלוקת הענק התקיימה במשך שעות ארוכות בהתאם לשוברים המיוחדים ולמערך הלוגיסטי שהתנהל למופת ברחבי העיר. כאשר אמש הסתיים המבצע הכביר בהצלחה מרובה, כשאלפי תושבי העיר מברכים על נתינה ותמיכה ייחודית שזכתה להצלחה כבירה בכל היבט, להביא את שמחת החג ביד נדיבה ובלב רחב להמוני בתי העיר.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button