חדשות הארץמבזקים

במשטרה מבהירים: הפרסומים על הר הבית הם "פייק ניוז", מי שיסית לאלימות – יטופל

במשטרת ישראל התייחסו לפני זמן קצר (שלישי) למבול הדיווחים והידיעות, בעיקר כאלו המגיעים ממקורות ערביים, בנוגע לפעילותה בהר הבית.

"בימים האחרונים מופצים פרסומים כוזבים ודברי הסתה ברשתות החברתיות בנוגע להר הבית והמקומות הקדושים." אמרו במשטרה והוסיפו, "במשטרה מבהירים כי אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית. כל מי שינסה להסית לאלימות, להפר את הסדר או לפעול בניגוד לנוהג הקיים בהר הבית – יטופל בהתאם ובכל הכלים שברשותנו."

"כך למשל לפני זמן קצר, שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים עיכבו 2 חשודים (19,18) בעיר העתיקה בירושלים תושבי מרכז ודרום הארץ, בחשד שהתכוונו להפר את הסדר כשברשותם נתפס גדי. החשודים שעוכבו על ידי השוטרים הועברו לחקירה במרחב דוד. במקרה נוסף, אתמול עוכב לחקירה חשוד אחר לאחר שעפ״י החשד קרא להפרת הסדר וכללי הביקור בהר הבית. היום בימ״ש הורה על הרחקתו ותנאים מגבילים נוספים. המשטרה תמשיך לפעול נגד אותם גורמים קיצוניים ולא תאפשר הכנסת גדיים או כל פריט אסור אחר להר הבית." הוסיפו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנגד, המשטרה ממשיכה בטיפול נחוש במסיתים ובהסתה ברשת, בין היתר באמצעות חמ״ל התודעה שפועל במחוז ירושלים במתכונת מוגברת בימים אלו. כך למשל, בתקופה האחרונה נוטרו ע״י המשטרה ברשתות החברתיות פרסומים רבים של הסתה לאלימות והזדהות עם ארגון טרור שהעלתה חשודה (49, תושבת מ.פ שועפאט). בעבר היא הורחקה מספר פעמים על רקע הפרת הסדר בהר הבית. בשבוע שעבר היא נעצרה לחקירה ע״י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בסיום החקירה הועבר החומר בעניינה לפרקליטות בכוונה להגיש כנגדה כתב אישום.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול בירושלים עם כל גופי הביטחון בכל שעות היממה, במישור הגלוי והסמוי, נגד כל אדם שינסה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק ולנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר. בנוסף, מסיתים לאלימות, פורעי חוק ומפרי סדר מכל סוג שהם- יטופלו בהתאם ובכל הכלים שברשותנו. אנו קוראים לציבור שלא לתת במה, יחס או ביטוי לשוליים קיצונים המנסים או קוראים להפר את הסדר והחוק. הנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר ירושלים נשמר וימשיך להישמר."

אילוסטרציה. Image by Christine Schmidt from Pixabay

Back to top button