חדשות הארץמבזקים

ההקלטה המביכה של המפכ"ל – והזעם בציבור הערבי

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הוקלט במהלך פגישה שערך עם השר לבטחון פנים בנושא הפשיעה במגזר הערבי. ההקלטה, שנחשפה הערב (שלישי) בערוץ 12 חוללה 'סערה', לאחר שהאמירה של המפכ"ל על הציבור הערבי עוררה את זעמם של פוליטיקאים וגולשים רבים, שהציפו את הרשתות החברתיות בתגובות זועמות.

האמירה של המפכ"ל שבתאי שעוררה את הסערה היא: "הם רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם. זו המנטליות של הערבים". גורמים במשטרה מסרו כי פרסום ההקלטות הותיר אותם בהלם והם זועמים על כך שדברים שנאמרים בחדרים סגורים יוצאים לתקשורת. המפכ"ל אף הטיל ספק בשר לבטחון פנים וטען כי הוא זה שהקליט ופרסם את ההקלטה.

מפלגת חד"ש בתגובה: "בן גביר ושבתאי אינם ראויים להפקיד את ביטחון האזרחים הערבים באחריותם. המפכ"ל והשר לביטחון לאומי הוכיחו שוב כישלון מוסרי ומקצועי בהדלפות מהשיחות שפורסמו הערב בערוץ 12. בן גביר מנצל את דמם של האזרחים הערבים לקידום תוכניותיו הפשיסטית להקמת מליציות המשמר הלאומי, ושבתאי במקביל מתנער מאחריות בטענה שהתרבות הערבית היא אלימה!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הם יודעים היטב, שהאלימות בחברה הערבית משתוללת רק בשני העשורים האחרונים בעיקר בשל מדיניות ההזנחה והאפליה הממשלתית שנתנה לכנופיות הפשע המאורגן לצמוח בתוך החברה הערבית ללא שום הפרעה, תוך מעורבות ישירה של סוכני השב"כ הערבים בפעילות כנופיות אלה." הוסיפו.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "מצפה ממפכ"ל המשטרה לחזור בו מהדברים המגונים שאמר על החברה הערבית ולהתנצל בפני הציבור הערבי או להתפטר מתפקידו. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג לגנות את אמירותיו הגזעניות של שבתאי בכל תוקף."

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הדברים שהודלפו משיחת טלפון אישית בין השר לבטחון לאומי למפכ״ל המשטרה הינם חלקיים ויוצרים תמונה מעוותת.הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ״ל ובמשטרת ישראל. בשיחה דיברו השר והמפכ״ל על שני סכסוכים מדממים ספציפיים ולא על כלל המגזר הערבי. כל מי שמכיר את המפכ״ל מכיר גם את יחסיו הטובים והקרובים עם המגזר הערבי על כל רבדיו. כמפקד בשורה ארוכה של תפקידים במשך שלושה עשורים ,פעל המפכ״ל למען בטחון הציבור ובו גם הציבור הערבי בישראל באופן שיוויוני ומכבד."

"מיומו הראשון בתפקיד המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי הציב למשטרת ישראל את יעד המאבק בפשיעה ברחוב הערבי כיעד ראשון במעלה תוך השקעה חסרת תקדים של משאבים ,טכנולוגיה וכח אדם . כל אלה נרתמו למאבק עיקש נחוש וחסר פשרות בארגוני הפשיעה ברחוב הערבי ובמחוללי הפשיעה במטרה לחזק את המשילות ואת תחושת הבטחון של הציבור שרובו ככולו אוכלוסיה נורמטיבית ושומרת חוק . כל פרשנות אחרת הינה שגוייה ומשרתת את מי שמבקש לפגוע במפכ״ל בפרט ובמשטרת ישראל בכלל . מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ימשיך לפעול בנחישות למען בטחון החברה הערבית בישראל ." הוסיפו במשטרה.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

3 תגובות

  1. צודק המפכ"ל
    כל מילה שלו נכונה
    תראו לאן מובילים המנהיגים של כל המגזר הערבי
    רק התפרויות בהר הבית ובאום אל פחם
    הצעירים הופכים להיות ברברים אלימים וזה חוזר אליהם כתרבות המקובלת בחברה שלהם

Back to top button