חדשות הארץמבזקים

ראש העין: ביעור החמץ הסתבך, ילד בן 3 נפצע בינוני-קשה

שני בני אדם נפצעו לפני זמן קצר (רביעי) לאחר שנכווו ממדורה לביעור חמץ ברחוב יהודה הלוי בראש העין. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שיבא בתל השומר.

הפצועים, ילד כבן 3 במצב בינוני-קשה עם כוויות דרגה ב' ו-ג' בפלג גופו העליון וגבר כבן 30 במצב קל עם כוויות בידיים.

פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את הילד שהיה בהכרה מלאה עם כוויות קשות בפלג גופו העליון ואת הגבר שסבל מכוויות קלות בגפיים. סיפרו לנו שהם נפצעו במהלך ביעור חמץ ברחוב. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם יציב."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עידו אשרף חובש באיחוד הצלה שהעניק לו סיוע ראשוני סיפר: "במהלך שריפת חמץ בחבית ברזל האש התלקחה וגרמה לכוויות קשות לילד. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מכוויות בפניו ובפלג גופו העליון".

נסיבות המקרה נבדקות.

אורלי סילבינגר מנכלית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים הגיבה לאירוע ומסרה: "בשבוע האחרון, לקראת חג הפסח, ראינו עלייה בדיווחים על כוויות. במיוחד כעת, רגע לפני כניסת החג, אני קוראת להורים אל תגידו לי זה לא יקרה – את ביעור החמץ יש לבצע במיכל סגור או במשטח מתוחם הרחק מעשבים וקוצים העלולים להתלקח. מרחיקים את הילדים בזמן ביעור חמץ והגעלת כלים ומאפשרים להם לצפות מרחוק."

"לאחר הגעלת הכלים מרוקנים מיד את המים מהמכלים. גפרורים ומצתים שומרים במקום גבוה הרחק מהישג ידם של ילדים ומחזירים למקום מיד בתום השימוש." הוסיפה.

צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חדשות מבזק לייב
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button